g-lader
Hej alle golf2 medlemmer. Jeg går lidt med tanken om og få fat i sårn en g-lader. Så er det jeg ville høre jer om min motor kan holde til det det er en 1.8 gti 8v. Og hvis den kan hvad ville i så anbefale en g40 eller g60. PS. Er der nogen gode ider til hvorn jeg får bedre optræk uden og skal ha den store pung frem har lidt på fornemmelsen der normalt skulle være noget bedre optræk. på forhånd tak
-
- Site Admin
- Posts:6310
- Joined:15. Jan 2005, 11:34
- Location:Frederiks (Viborg Danmark)
Re: g-lader
køb en g60 motor det ville være det billigste frem for og skal til og bygge din motor om for at den kan holde til det
[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil
Old Volkswagens don't die they just get lower
[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil
Old Volkswagens don't die they just get lower
Re: g-lader
Christian m. Hvad kan sårn en koste. Så min motor ville ikke kunne holde til det uden den bliver bygget om
Re: g-lader
Hej.
Det er jo ikke gjort med "bare" at give din motor lidt højere ladetryk, det er de færreste motorer, som arbejder videre godt på ren luft. Den skal også have noget mere at leve af, det hedder i dit tilfælde benzin. Du skal også på en eller anden måde have forholdet mellem benzin og luft til at passe sammen (motorstyring) og du skal have blandingen frem i bedst mulig mængde (knastaksler, ventiler, topstykke m.m.). Endelig må motoren jo også helst kunne komme af med spildproduktet (udstødsgassen) så en let modifikation af din udstødning vil nok også være nødvendig. [|)]
Alt i alt er tuning af en motor aldrig noget "bare lige". Du kan muligvis (hvis du er meget heldig) få motoren til at yde noget mere, men hvis ikke det hele er tilpasset og "spiller sammen" vil det med meget stor sandsynlighed blive noget juks. "God" ydelse over kun et snævert omdrejningsområde, dårlig økonomi og stærkt nedsat holdbarhed på maskineriet er bare nogle af ulemperne. [V]
Et rigtig godt råd: Prøv at starte med at sætte dig grundigt ind i, hvordan en motor fungerer. Derpå læser du noget om, hvad tuning er og hvordan den virker, hvilke fordele og ulemper, der er ved den. På den måde sparer du dig selv for en masse penge, tid og ærgrelser. Jeg taler af bitter erfaring... [:)]
Hvis du skal bruge vognen på offentlig vej, er detnok heller ikke nogen god ide at lægge en hel og ægte G60 (eller en G40, for den sags skyld) i motorrummet. Hvis du altså ikke samtidig agter at bygge resten af vognen om, så bremser og undervogn passer til den øgede power. Plus, skal du lige huske, at du så lige får betalt en "mindre" tillægsafgift til staten, får synet og godkendt alle ændringer samt underrettet dit forsikringsselskab om, at du pludselig har fået en meget kraftigere vogn. Hvis du undlader at gøre bare noget af dette, vil konsekvenserne for dig i tilfælde af et uheld eller en ulykke blive ganske uoverskuelige. Forsikringsselskabet skal såmænd nok lægge pengene ud til alle erstatningerne, men de ved ganske bestemt, hvor og hvordan de skal få kradset pengene hjem igen, de bæster... Og her taler jeg heldigvis ikke af egen bitter erfaring, men tro mig: Det er sandt ... [:|]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Rettet af - Sparks - den 1. Feb 2013 09:19:02
Det er jo ikke gjort med "bare" at give din motor lidt højere ladetryk, det er de færreste motorer, som arbejder videre godt på ren luft. Den skal også have noget mere at leve af, det hedder i dit tilfælde benzin. Du skal også på en eller anden måde have forholdet mellem benzin og luft til at passe sammen (motorstyring) og du skal have blandingen frem i bedst mulig mængde (knastaksler, ventiler, topstykke m.m.). Endelig må motoren jo også helst kunne komme af med spildproduktet (udstødsgassen) så en let modifikation af din udstødning vil nok også være nødvendig. [|)]
Alt i alt er tuning af en motor aldrig noget "bare lige". Du kan muligvis (hvis du er meget heldig) få motoren til at yde noget mere, men hvis ikke det hele er tilpasset og "spiller sammen" vil det med meget stor sandsynlighed blive noget juks. "God" ydelse over kun et snævert omdrejningsområde, dårlig økonomi og stærkt nedsat holdbarhed på maskineriet er bare nogle af ulemperne. [V]
Et rigtig godt råd: Prøv at starte med at sætte dig grundigt ind i, hvordan en motor fungerer. Derpå læser du noget om, hvad tuning er og hvordan den virker, hvilke fordele og ulemper, der er ved den. På den måde sparer du dig selv for en masse penge, tid og ærgrelser. Jeg taler af bitter erfaring... [:)]
Hvis du skal bruge vognen på offentlig vej, er detnok heller ikke nogen god ide at lægge en hel og ægte G60 (eller en G40, for den sags skyld) i motorrummet. Hvis du altså ikke samtidig agter at bygge resten af vognen om, så bremser og undervogn passer til den øgede power. Plus, skal du lige huske, at du så lige får betalt en "mindre" tillægsafgift til staten, får synet og godkendt alle ændringer samt underrettet dit forsikringsselskab om, at du pludselig har fået en meget kraftigere vogn. Hvis du undlader at gøre bare noget af dette, vil konsekvenserne for dig i tilfælde af et uheld eller en ulykke blive ganske uoverskuelige. Forsikringsselskabet skal såmænd nok lægge pengene ud til alle erstatningerne, men de ved ganske bestemt, hvor og hvordan de skal få kradset pengene hjem igen, de bæster... Og her taler jeg heldigvis ikke af egen bitter erfaring, men tro mig: Det er sandt ... [:|]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Rettet af - Sparks - den 1. Feb 2013 09:19:02
Re: g-lader
Og hvis du stadig ønsker at smide en anden motor i din bil så har jeg en g60 motor og en del andre ting som du skal bruge for at bygge din gti om [8D] men lyt/læs ovenstående først,det er ikke altid nemt, billig. Og på ingen måde lovligt medmindre du betaler for det
[hr]Golf 2 1.6D Død
Golf 2 GTD SB 91` Solgt
Golf 2 GTD SB 91` Købt d 22-12-12
[hr]Golf 2 1.6D Død
Golf 2 GTD SB 91` Solgt
Golf 2 GTD SB 91` Købt d 22-12-12
Re: g-lader
I skal ha tak for svarene i to jeg kan godt høre det bliver en støre og dyr historie i længden det må desværre nok vente til man får nogen flere penge og rykke rundt med. Men så har jeg sidste spørgsmål er der en måde man kan få bedre optræk i den for en 2-3000 kr i dele har en mekanikker der hjælper mig.
-
- Site Admin
- Posts:6310
- Joined:15. Jan 2005, 11:34
- Location:Frederiks (Viborg Danmark)
Re: g-lader
det er en dyr omgang ja men sådan er det med alt tuning men at man hænger en form for ladetryk på sin std motor gør det self ikke mere lovligt og køre med faktisk er der bedre chance for og få godkendt bilen med g60 motoren i da der findes en typegodkendelse på den hvor den angivede effekt osv er oplyst fra fabrikken af...
nu ved jeg ikke hvor mange hk du har i din gti men er det en 112 hk må du faktisk ligge en 129 hk 16v PL motor i din bil lovligt og igen det kræver self en type godkendelse til syn osv. men den er inden for 20% reglen så der skal ikke svares afgift af det så længe du beholder dine orginale bremser osv. det er nok den billigste måde du får mest effekt på også kan man jo komme til og pille lidt ved den så det ikke kan ses feks smide en 16v kr topstykke på også evt nogle skarpe knaster og noget banan manifold, udstødning også kr indsugnigs manifold så sker der lidt mere
du har self osse de samme mulgheder med din nuværende 8v motor med anden top, en skarp knast og udstødning osv. men det koster alt sammen
men hvis det var mig så blev valget 16v'eren det køre bare så meget bedre og du kan mærke en tydelig forskel på den også en 8v motor men om det er til og finde en godsolid motor til de penge ved jeg ikke ellers er der osse den mulighed og finde en hel bil i tyskland til billige penge også har du alt hvad du skal bruge til ombygningen
[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil
Old Volkswagens don't die they just get lower
Rettet af - Christian M - den 2. Feb 2013 07:32:58
nu ved jeg ikke hvor mange hk du har i din gti men er det en 112 hk må du faktisk ligge en 129 hk 16v PL motor i din bil lovligt og igen det kræver self en type godkendelse til syn osv. men den er inden for 20% reglen så der skal ikke svares afgift af det så længe du beholder dine orginale bremser osv. det er nok den billigste måde du får mest effekt på også kan man jo komme til og pille lidt ved den så det ikke kan ses feks smide en 16v kr topstykke på også evt nogle skarpe knaster og noget banan manifold, udstødning også kr indsugnigs manifold så sker der lidt mere
du har self osse de samme mulgheder med din nuværende 8v motor med anden top, en skarp knast og udstødning osv. men det koster alt sammen
men hvis det var mig så blev valget 16v'eren det køre bare så meget bedre og du kan mærke en tydelig forskel på den også en 8v motor men om det er til og finde en godsolid motor til de penge ved jeg ikke ellers er der osse den mulighed og finde en hel bil i tyskland til billige penge også har du alt hvad du skal bruge til ombygningen
[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil
Old Volkswagens don't die they just get lower
Rettet af - Christian M - den 2. Feb 2013 07:32:58