Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.

Her kan du oprette en tråd til dit Golf II projekt
Post Reply
polaris
Frigear
Frigear
Posts:10
Joined:20. Dec 2012, 12:15
Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.

Post by polaris » 20. Dec 2012, 12:32

Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.
Det skulle jo ikke været et problem men har sku et problem men indsprøjtningen (den giver ikke noget benzin)
I en golf 2 er der et stik styreboksen – et stik til træningens modulet- og naturligvis til div ting på morteren .
Men så er der et stik med 5 ben der går til strikning boksen inde i bilen ( dette stik sider på siden af styreboksen) disse er muligvis til 12V signal til i motor lampe osv.

Mit problem er det har jeg ikke i en golf 1
Er der nogle der ved hvilke type signal disse stik skal bruge???
( en af de 5 stik er sort og den skal på klemme 15 på tændspolen, resten ved jeg ikke noget om )

Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)

Re: Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.

Post by Christian M » 20. Dec 2012, 21:25

nu har du husket og bygge en benzin pumpe i tanken ikke?

[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil

Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Old Volkswagens don't die they just get lower

polaris
Frigear
Frigear
Posts:10
Joined:20. Dec 2012, 12:15

Re: Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.

Post by polaris » 21. Dec 2012, 09:32

Yes yes.. der er en benzin pumpe monteret, dog ikke i tanken med den at giver fint tryk, og benzinen komme også den rigtig vej ind i systemet.
Motoren gnister også fint og den kan fatiskes starte hvis den for en skvat benzin direkte ned i ” karburatoren ”.

flaurits
Frigear
Frigear
Posts:4
Joined:1. Feb 2013, 14:02

Re: Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.

Post by flaurits » 3. Feb 2013, 19:01

Hvad hvis du starter den og lade den køre og så starter den lige efter igen? Kan den så selv "suge" til sig?


polaris
Frigear
Frigear
Posts:10
Joined:20. Dec 2012, 12:15

Re: Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.

Post by polaris » 4. Feb 2013, 09:08

For ar være ærlig har jeg ikke prøvet om den kan suge til selv, men er rimelig sikker på den ikke kan.
Har bare sat benzin pumpen til at køre now stop.
Motor køre da også nu.. Jeg fandt ud af hvad de sidste ledninger skulle. ( der er et skik på en golf 2 der ikke er på en golf1) En sort / hvidrød der skal til klemme 15) de andre ledninger er til motor fejlevisning i instrumenterede + start stop til benzin pumpen… men det er ikke noget jeg skal brug. En golf 2 motor jo ikke kan lave en motorfejle :)

polaris
Frigear
Frigear
Posts:10
Joined:20. Dec 2012, 12:15

Re: Har lagt en golf 2 motor 1.8 men mono indsprøjtning i min golf 1 fra 87.

Post by polaris » 31. May 2013, 09:28

Vil lige tilføje et problem med at montere en monopoint motor i en bil der ikke har haft elektronisk indsprøjtning før, elle i en golf 1 . ( ja der er som sådan flere, men et problem udskiller sig særliget)
En golf 2 med en original monopoint motor giver et signal fra speedometer til styreboksen om at bilen ruller/køre, så når man slipper speederen lukke den totalt for benzin tilføjelse. Dette mangle signal medføre et minder host fra motoren ved gear skift.

Post Reply