Højtalerkabelføring fra dør til radio

Her diskuteres alt hvad der handler om lyd i din Golf II
Post Reply
Kasper1982
Frigear
Frigear
Posts:1
Joined:11. Jun 2012, 13:21
Højtalerkabelføring fra dør til radio

Post by Kasper1982 » 11. Jun 2012, 13:46

Hej Golf 2-entusiaster

Jeg har netop arvet min mormors Golf 2 fra 1991, som er en en yderst velholdt bil, der ikke har kørt særlig mange kilometer. Og den kører bare helt fantastisk:-)

Jeg har aldrig haft bil før og har ingen forstand på biler overhovedet, (Sorry!). Men jeg forsøger at råde bod på det, ved hyppigt at frekventere dette spændende forum.

Nå, til sagen: Jeg vil gerne have lidt bedre lyd i bilen. Jeg har to børn, hvorfor det ikke behøver at være det helt store sus med højtalere i hattehylden, subwoofer i bagagerummet og ekstra effektforstærker i døren, sådan som jeg husker, at flere kammarater "lydtunede" deres biler da vi var helt unge. Nej, jeg skal bare bruge lidt bedre lyd end de rent ud sagt elendige originale højtalere der sidder ved forruden kan præstere.

Til dette formål forestiller jeg mig, at købe et par højtalergitre fra Carsound, som jeg via andre poster i forummet, har fundet ud af passer til "dørlommerne. Her vil jeg så montere et par 5.25" højtalere (ved endnu ikke helt, hvilke") og tilslutte dem radioen/afspileren, som jeg også skal ud at købe.

Mit problemer er bare, at jeg ingen anelse har om, hvordan jeg skal trække kabler fra højtalerne i dørlommerne til radioen? Især overgangen mellem dør og bil har jeg svært ved at gennemskue, hvordan skal forbindes. Højtalerkablet skal vel ikke bare hænge og dingle mellem dør og bil, eller? Har som sagt slet ikke forstand på biler, så håber at der er nogle herinde der har tålmodighed til at "guide" mig trin for trin gennem denne manøvre med at trække kabler.

Venlig hilsen
Kasper



ia andre poster i dette forum, har jeg fundet ud af, at man kan bestille nogle højtalergitre hos Carsound, som højtalerne let kan monteres på. Prob

Thor2355
Frigear
Frigear
Posts:17
Joined:14. Jan 2014, 19:31

Re: Højtalerkabelføring fra dør til radio

Post by Thor2355 » 14. Jan 2014, 22:47

åben døren og se der er en gummi "slange" fra døren og til bilen.. eller se hvor de gamle ledninger går ;)

Post Reply