Total blank på anlæg! Hjælp :)

Her diskuteres alt hvad der handler om lyd i din Golf II
Post Reply
Andersson
4. Gear
4. Gear
Posts:306
Joined:29. Nov 2006, 11:22
Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Andersson » 19. Mar 2007, 19:06

Sommeren nærmer sig og min lille golf skriger efter at få soltaget og vinduerne ned og lade musikken strømme ud mens vinden rammer håret og pigerne går letpålædte rundt :)

Problemet ligger i at mine 2 standard diskanter oppe ved forruden ikke helt formår at spille bilen op (KLART NOK) ;D
Jeg vil derfor gerne have et anlæg der spiller godt med fokus på selve musikken og ikke så meget bas. Dvs at jeg gerne vil kunne smide Dante Thomas - Miss California på og få en lækker klar høj lyd, men anlægget skal samtidig kunne spille numre hvor bas er med en god lyd.

Jeg søger derfor lidt hjælp til hvilket anlæg jeg skal gå efter. Jeg vil gerne have kvalitet uden at det bliver creme (hvis i forstår). Helst vil jeg gerne undgå en baskasse i bagagerummet, men hvis i virkelig anbefaler det så, så kan det gå :P

Jeg håber lidt på hjælp, så min bil snart kan tillade sig at cruise igen med lidt respekt og kiggen :P

k bang
3. Gear
3. Gear
Posts:239
Joined:12. Sep 2005, 17:04
Location:Brørup 6650

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by k bang » 19. Mar 2007, 19:15

hvor meget har du ca tænkt dig at bruge på det, og skal du også have en HU ?

Andersson
4. Gear
4. Gear
Posts:306
Joined:29. Nov 2006, 11:22

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Andersson » 19. Mar 2007, 20:02

Hov ja det glemte jeg at nævne :)

Jeg har pt en VDO daytona mener jeg den hedder headunit.. Hvis den kan bruges er det selvfølgelig at foretrække..

Prisen er hvad den nu må blive.. helst ikke for meget, men grundet mit dårlige kendskab til ICE så vil jeg ikke smide et loft på!

Slettet bruger

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Slettet bruger » 20. Mar 2007, 00:31

Jeg har lidt liggende, en fire kanals forstærker og lidt forskellige subs. Så er du da i gang til en rimelig billig penge. Vil nok sige at vil du have en ordentlig bass lyd så er du nød til at smide noget bagi, med mindre du vil til at arbejde i at bygge det ind sjove steder :) Havde du boet tættere på, ville jeg godt være dig behjælpelig med at smide det i.

Link til forstærker og subs. :)

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=224221



[hr]Golf II Diesel. Eftermonteret Turbo og Intercooler.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=80985

Har du ikke noget pænt at sige, så sig noget grimt. :)

Andersson
4. Gear
4. Gear
Posts:306
Joined:29. Nov 2006, 11:22

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Andersson » 3. Apr 2007, 16:18

Hej igen..

Har fået fat i en 12" Alpine 1000W til bagage rummet, 4 stk Alpine 2 vejs 6,5" til dørene, 4 stk Alpine diskanter og en forstærker på 4 x 100W indtil videre!

Burde det spille med lidt ordentlig justering osv?

Renow
4. Gear
4. Gear
Posts:418
Joined:12. Jan 2006, 00:21

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Renow » 3. Apr 2007, 20:51

ja det er vil okay mht til mæket har du valgt noget fornuftig
men du mangler jo en kanal til bassen vil forslå du sætter de 4 højtaletre til den du har og så køber en anden til suben

Andersson
4. Gear
4. Gear
Posts:306
Joined:29. Nov 2006, 11:22

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Andersson » 3. Apr 2007, 21:14

Okay jeg ville også selv mene at en forstærker med 4 x 100W ikke var nok til en 1000W bas, men min kammi mente at det var okay :S

Men hvis jeg siger jeg har fået de dele for 2000 så burde der jo også være lidt penge tilbage til en ekstra forstærker eller evt en 6 kanals ?

Renow
4. Gear
4. Gear
Posts:418
Joined:12. Jan 2006, 00:21

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Renow » 5. Apr 2007, 00:04

ja det vil jeg mene men det der med hvor mange W den er vil jeg ikke mene er så vigtig selv skal alle højtalere have ca lige mange W og så suben måske det samme som 2 højtalee men det kommer igen an på hva man vil have
vil man hvae en bil hvor bagruden er ved at springe eller vil man bare have noget godt musik

Slettet bruger

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Slettet bruger » 23. Jun 2007, 15:15

Hej... Det er sku lidt svært at få et konge anlæg til fornygtige penge... men sagt med andre ord, du får hva du betaler for..
-Vil anbefale at du køre ud et sted hvor de sælger bilstereo, og høre lidt forskelligt... så finder du nok noget du kan bruge..
For når man spørger i et forum... så kommer der 117 forskellige mærker folk vil anbefale....
PS. miss California skla høres med bas... så kigger damer nemlig igen![:D][;)]

[hr]

Rettet af - Crede81 - den 23. Jun 2007 15:16:33

Andersson
4. Gear
4. Gear
Posts:306
Joined:29. Nov 2006, 11:22

Re: Total blank på anlæg! Hjælp :)

Post by Andersson » 30. Jun 2007, 11:29

Tak ;)

Har nu købt anlæg! besluttede mig for at hvis det skulle være så skulle det være ordentlig så har komplet Alpine hele vejen rundt med 12" bas, 2 componentsæt SXS 1757, 2 forstærkere - 1 mono til bas og en 4 kanals til højtalere, og så blev det da også lige til et HU med IPOD connection! (Det er lækkert) :D

Post Reply