Hejsa.
Er der nogen herinde som er 100 meter mester i at lave en 16 v om til 2.1 liter?
Hvilke stempler bruger man til det?
Vw Golf 16v
Re: Vw Golf 16v
Seriøst så må du forklare hvorfor du vil ofre så meget for at få 0.1 ccm mere på din motor.. hvorfor er det så vigtigt.
For at lave den ombygning skal du slibe ud i din motorblok indvendigt så diesel krumtappen på 95.5mm i slag kan gå rundt. Men er der nogensinde nogen der har regnet på stempelhastighed og set på hvor meget HK det egentligt giver at lave denne ombygning.
En 9A motor eller ABF (samme slaglængde) kan i forvejen lave over 200hk bare ved at fuldporte topstykket og smide knaster og banan/ udst på.
I mine øjne er det komplet spild at tid og penge og den lange slaglængde er ikke en fordel til en 16V motor der lever på høje omdrejninger.. opg SÅ meget moment giver 0.1 ccm altså ikke at det er det værd.
Ved ikke hvilke stempler man bruger men du kan google Kolbensmidt og kigge i deres kolben katalog, så kan du se om du kan finde et stempel med en passende boring, krydspind og stempelhøjde
Hvis jeg lige hovedregner rigtigt skal stempelhøjden være ca 28,45mm såfremt du laver denne ombygning på en gammel (kort) blok, med 95.5mm krumtappen og 144mm plejlstænger.
Men det er en rigtig god ide at regne lidt på kompressionen inden du bestiller stempler, du vil ikke under 10:1 da det så vil være mindre end KR kører med originalt, og du vil nok heller ikke over 12:1 da det begynder at betyde du kun kan køre 99okt benz og kan give anledning til tændingsbanken..
For at lave den ombygning skal du slibe ud i din motorblok indvendigt så diesel krumtappen på 95.5mm i slag kan gå rundt. Men er der nogensinde nogen der har regnet på stempelhastighed og set på hvor meget HK det egentligt giver at lave denne ombygning.
En 9A motor eller ABF (samme slaglængde) kan i forvejen lave over 200hk bare ved at fuldporte topstykket og smide knaster og banan/ udst på.
I mine øjne er det komplet spild at tid og penge og den lange slaglængde er ikke en fordel til en 16V motor der lever på høje omdrejninger.. opg SÅ meget moment giver 0.1 ccm altså ikke at det er det værd.
Ved ikke hvilke stempler man bruger men du kan google Kolbensmidt og kigge i deres kolben katalog, så kan du se om du kan finde et stempel med en passende boring, krydspind og stempelhøjde
Hvis jeg lige hovedregner rigtigt skal stempelhøjden være ca 28,45mm såfremt du laver denne ombygning på en gammel (kort) blok, med 95.5mm krumtappen og 144mm plejlstænger.
Men det er en rigtig god ide at regne lidt på kompressionen inden du bestiller stempler, du vil ikke under 10:1 da det så vil være mindre end KR kører med originalt, og du vil nok heller ikke over 12:1 da det begynder at betyde du kun kan køre 99okt benz og kan give anledning til tændingsbanken..
Re: Vw Golf 16v
Jeg spørg kun fordi jeg skulle igang med at ordne min storebrors motor, den havde tabt et ventil hovedet og havde derved smadret et stempel og ttopstykket.Og så finder jeg ud af at det er en KR motor som er boret op og har fået monteret en krumtap med 95.5 i slag. Det er nogle org Vw stempler som sidder i, men de ligner ikke dem som jeg har til en ABF eller 9A.
Re: Vw Golf 16v
Hvor lange er plejlstængerne?
Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk