1.6 GTD til 1.8 Gti G60

Her kan der diskuteres alt mht. tuning af din Golf II
KasperV
Frigear
Frigear
Posts:1
Joined:19. May 2014, 19:23
1.6 GTD til 1.8 Gti G60

Post by KasperV » 19. May 2014, 19:32

Hej kloge hoveder..

Jeg er løbet i et beslutnings problem, jeg har en golf 1.6gtd som er projektet, enten vil jeg have en 1.8 8v med 2 x 40mm weber, klassisk tuning i, hælder jeg nok mest til.
MEN fik så idag tilbudt komplet G60 motor, med gearkasse og alt hvad der nu skal bruges for at holde drivlinen kørende.. nu til mit spørgsmål

Hvad skal der mere til? Selvfølgelig skal der større bremser på, det skal der nu under alle omstændigheder, der skal anden udstødning osv osv. men kommer der noget u forudset jeg lige skal have med i overvejelserne?

Der kommer naturligvis noget afgift halløj, men er det så det? og er det er projekt der nogensinde vil kunne svare sig? eller skal jeg bare holde mig til planen om at smide en benzin motor i og så peppe den lidt op, Sådan et projekt er naturligvis heller ikke helt billigt, men lidt nemmere at "skjule" tuningen når der ikke pludselig er trykladning

Har også et 1.8 karosseri stående, vil det evt være bedre at bruge det rent afgifts mæssigt?

Håber nogle gider læse smøren igennem og evt kan besvare lidt af spørgsmålene :-)

MVH Kasper

Post Reply