Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Her kan der diskuteres alt mht. tuning af din Golf II
too fast for you
Frigear
Frigear
Posts:13
Joined:26. Aug 2009, 14:13
Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by too fast for you » 2. Feb 2013, 17:32

1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast, nogen der har erfaring med det?

Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by Christian M » 3. Feb 2013, 13:55

ja kan du godt du skal bare have den en sav

[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil

Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Old Volkswagens don't die they just get lower

hrh
4. Gear
4. Gear
Posts:574
Joined:24. Aug 2007, 15:06

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by hrh » 3. Feb 2013, 15:07

Det har Kaj Hansen fra Åbenrå Cylenderservise. Man skal vide hvad man gør, det er ikke bare at save enden af. Noten skal også flyttes lidt.
Henrik.

[hr]

too fast for you
Frigear
Frigear
Posts:13
Joined:26. Aug 2009, 14:13

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by too fast for you » 3. Feb 2013, 19:54

Ah... Christian, det var da ik' et fandens fin konstruktiv svar... Ved godt den ende ska' saves af, men knasten ska' vel drejes, så den kommer til at passe...

casper n
5. Gear
5. Gear
Posts:1053
Joined:15. Mar 2005, 21:33
Location:hjallerup

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by casper n » 3. Feb 2013, 20:51

jens, det troede jeg nu i selv havde erfaringer med?? [:)]

knasten skal drejes ja, men eller er det lige ud af landevejen [:)]

og det giver da lidt som man kan se på kurven..

[hr]Husk,du kan kun vælge 2: Hurtig,Billig,Pålidelig



Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by Christian M » 4. Feb 2013, 20:42

ja knasten skal drejes da jeg havde i min var den drejet ½ omgang og det kørte fint det var en pl motor hvor resten var orginalt den lavede 134 hk på hjulene med det men skal det være 100% så skal du have justerbar takt hjul på også skal knasterne self justeres ind....

men vil du have noget mere go på og vil du ikek have skarpe knaster i så gå efter nogle abf knaster

men det trode jeg da du havde helt styr på selv jens [;)]

[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil

Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Old Volkswagens don't die they just get lower

Rettet af - Christian M - den 4. Feb 2013 19:43:30

Nissen
1. Gear
1. Gear
Posts:26
Joined:18. Sep 2012, 18:33

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by Nissen » 4. Feb 2013, 22:00

men vil du have noget mere go på og vil du ikek have skarpe knaster i så gå
efter nogle abf knaster

Gælder det os for en KR ?

[hr]Vw golf mk2 gti 16v 139hk

too fast for you
Frigear
Frigear
Posts:13
Joined:26. Aug 2009, 14:13

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by too fast for you » 5. Feb 2013, 18:03

Hej Casper:) jo, vi laver det selv, ville lige høre om andre har styr på det...
Den ska' stå' 100% korrekt målt med krumtap gr. for at den kører og ik' "bare" 1/2 omgang @Christian! Det er jo godt at få en 260gr. knast istedet for en på 220gr. ABF "Christian"

Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by Christian M » 5. Feb 2013, 20:19

nissen: ja...

jens. det var det jeg gjorde dengang og det kørte uden problemer skulle det have været helt perfekt ja så skulle der justerbar rem hjul osv. på det er jo klart

[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil

Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Old Volkswagens don't die they just get lower

too fast for you
Frigear
Frigear
Posts:13
Joined:26. Aug 2009, 14:13

Re: Vw 1,8 GTI 16V udst. knast laves om til inds. knast

Post by too fast for you » 6. Feb 2013, 00:17

En udst. knast lavet om til indsugnings knast ca.260gr. justeret rigtig ind giver det på en god fungerende 16V +150HK hvis man selv går i gang med sådan et projekt, ska' man være opmærksom på, at den ska' stå meget nøjagtigt, for få gr. betyder en hel del mht. Nm og HK :)
Vh jens

Post Reply