G60 Vs 1,8T Dilemma

Her kan der diskuteres alt mht. tuning af din Golf II
Post Reply
VwSyncro
1. Gear
1. Gear
Posts:60
Joined:19. Mar 2012, 18:54
G60 Vs 1,8T Dilemma

Post by VwSyncro » 17. Dec 2012, 20:16

Har længe ville have en G60 motor i min golf 2 Syncro fra 89 (gammelt
ledningsnet)

Jeg har en fin standard G60 motor stående som bare venter på at komme i..

Men nu har jeg fået en 1,8T AGU med 250hk på hånden, den er med gearkasse
''Quattro'', komplet ledningsnet og motorstyring. (ja faktisk en hel skadet bil)

Er det er stort projekt at ligge 1,8T motoren i istedet for G60'eren? Skal 1,8T
ledningsnettet bare kobles til Golfens? og hvad med startspærre og speedometer
osv?

Nogle der ved hvad Syncro drivlinen kan holde til? og om en G60 syncro gearkasse
kan holde?

Skal der laves om på motorophæng eller passer de originale?

Hvad ville i anbefale? G60'eren eller 1,8T?

Nogle der kan forklare modifikationeren i grove træk?

Evt. nogle der har lavet et 1,8T Swap der gider melde sig :)

På forhånd tak

Rettet af - VwSyncro - den 17. Dec 2012 19:49:25

Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)

Re: G60 Vs 1,8T Dilemma

Post by Christian M » 19. Dec 2012, 08:11

det letteste er helt klart G60 og huske skifter du gearkasse skal du osse have bagtøj med samme udveksling ellers går det til de fleste jeg har set der har lavet et 1,8t swap har som regel bygget en programbar motor styring på også skal bilen osse godkendes med ombygningen i tyskland også synes og betales fri her hjemme bag efter men gearkasse motor ophæng osv. skulle være plug n play med de orginale ophæng ellers skal du til og have svejseren hevet frem også have lavet nogle ny ophæng

beggemotor er fede uden tvivl jeg havde nok valgt g60'eren bare fordi der ikke køre ret mange af dem også skulle det kunne lade sig gøre og syne da det er en serie produktseret model og der skulle være lavet en type godkendelse på den også kommer der self bare afgiften oven i

[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil

Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Old Volkswagens don't die they just get lower

VwSyncro
1. Gear
1. Gear
Posts:60
Joined:19. Mar 2012, 18:54

Re: G60 Vs 1,8T Dilemma

Post by VwSyncro » 20. Dec 2012, 22:55

Tak for dit svar Christian. Planen er ikke at noget af det skal godkendes. Men jeg går i tænkeboks og så må vi se hvad jeg vælger.

Havde tænkt mig at smide Quattro gearkassen på, eller evt en G60 syncro gearkasse..

Planen var også en anden motorstyring til 1,8T,eren.

Post Reply