Hvad er bedst (tryk vs. suge)

Her kan der diskuteres alt mht. tuning af din Golf II
Post Reply
Slettet bruger
Hvad er bedst (tryk vs. suge)

Post by Slettet bruger » 8. Nov 2012, 20:43

hej BG.

jeg er igang med og lave en golf 2 med en 1,8 16v.

men jeg ved ikke hvad jeg skal lave ved motor´en.

bilen skal bruges som en daily driver + en trackdaybil.

hvad vil i lave ved så en motor´en (turbo,kompressor eller n/a)

Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)

Re: Hvad er bedst (tryk vs. suge)

Post by Christian M » 8. Nov 2012, 20:47

der kan jo laves meget ved sådan en maskine det letteste effekt er self tryk men skal det kunne holde ordenligt så koster det osse begge dele er fedt syntes jeg... jeg har selv N/A i min 16v'er og den køre som sommerbil det er en hårdt pumpet ABF motor der ligger der i den smider 203 hk og 255 nm som den står nu og der er planer om spjældhuse på motoren engang sog kan jeg ikke helt bestemme mig for om den ryger ud til fordel for en G60 motor også kan den ligges i en lidt sjovere bil der er lettet lidt osv.

men som en start og noget der giver rigtig godt på de 16v motor så kan du få bearbejdet top stykket montere skarpe knaster også banan og en motorsports udstødning så er du godt for de første 160-170 hk alt efter hvad du får lavet og hvad du putter i af stumper der efter kan du jo får afblanceret og afvejet bunden evt. med noget lettet og poleret indmad montere smedet stempler og evt bore den op også kan du montere andet tændings anlæg, motor styring og evt spjældhuse og skal du gå helt amok så få bygget toppen om med mekaniske løfter også nogle rigtig vilde knaster så den kan tage nogle snoninger det kræver dog osse du udskifter krumtap og plejl stænger ellers kommer det ud af motoren

[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil

Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Old Volkswagens don't die they just get lower

Rettet af - Christian M - den 8. Nov 2012 19:51:26

Post Reply