Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Her kan der diskuteres alt mht. tuning af din Golf II
Post Reply
Sekula
Frigear
Frigear
Posts:4
Joined:12. Jan 2014, 22:18
Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Post by Sekula » 12. Jan 2014, 22:21

Har anskaffet mig en fin tuningskegle til min SB dieselpumpe, og hev så den gamle ud idag, og puttede den nye i.

Tænker så nu efterfølgende på, om det er nogen speciel måde den kegle den skulle ha været sat i?. Den sidder jo relativt frit til at kunne dreje rundt, så vidt jeg kunne se, så tænkte ikke så meget over det da jeg puttede de nye i.

Men er det virkelig muligt at sætte keglen i med forkert retning?.

Sekula
Frigear
Frigear
Posts:4
Joined:12. Jan 2014, 22:18

Re: Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Post by Sekula » 12. Jan 2014, 22:22

Skal lige siges, at det er en dieselpumpe, der skal monteres på bilen, derfor har jeg ikke kunne teste den med den nye kegle endnu for at se om den er helt gal.

guffe
2. Gear
2. Gear
Posts:99
Joined:24. Aug 2010, 16:34

Re: Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Post by guffe » 15. Jan 2014, 21:06

Hej
Keglen skal vende sådan at den mest skrå side vender mod den stift der sidder nede i hullet, altså mod højre side af bilen. [:)]

Rasmus F
5. Gear
5. Gear
Posts:1535
Joined:2. Feb 2005, 22:46

Re: Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Post by Rasmus F » 15. Jan 2014, 23:52

Haha..
Hør en gang. Nu hvor du har garage tunet din Diesel bil, så var det måske på tide at du også satte dig imd i hvordan sådan en pumpe fungerer.

Jeg kunne komme med en lang teknisk forklaring nu, som du sikkert ikke ville blive klogere af. Men istedet vil jeg give dig den krte version.

Jo den kegle skal stå helt bestemt, faktisk skal hele pumpen grundjusteres om igen hvis du bare flytter det mindste på den originale kegle.

Og faktisk er det sådan at ved at denne kegle ikke længere sidder som den gjorde, så har du nu fucket hele pumpens basis justering op. vi taler om startmængde, tomgangs mængde, dellast og fuldlast mængde osv osv.

så held og lykke.

guffe
2. Gear
2. Gear
Posts:99
Joined:24. Aug 2010, 16:34

Re: Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Post by guffe » 16. Jan 2014, 22:44

Hej
Først lidt til Rasmus F : Inden du begynder at forvirre Sekula må DU vist hellere sætte dig mere ind i hvordan sådan en pumpe virker. Det eneste der farligt ved det er at Sekula måske pisser i bukserne af begejstring! [xx(]

Så til Sekula : der er ikke nogen grundindstilling der er "fucked up" så længe du ikke har justeret noget indvendigt eller udvendigt. Keglen ændrer intet ved startmængde eller tomgang. Det er først når turboen begynder at lave tryk at keglen kommer ind i billedet. Når der kommer tryk på, bliver keglen trykket ned og stiften du kan se nede i hullet begynder at køre på den skrå flade, og pumpen giver større mængde. I tomgang står stiften på den fulde diameter som er den samme som på standardkeglen. Så sæt du bare den i og hav din sjov med det. [:D]

Golf-to
4. Gear
4. Gear
Posts:344
Joined:22. Aug 2010, 15:11
Location:Sjælland

Re: Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Post by Golf-to » 17. Jan 2014, 22:03

Når man har samlet sin pumpe er det hyggeligt at satte den op og rotere den med olie i, se at den kører godt

Sekula
Frigear
Frigear
Posts:4
Joined:12. Jan 2014, 22:18

Re: Montering af tuningskegle i SB dieselpumpe?

Post by Sekula » 25. Jan 2014, 02:46

Rasmus F: "så held og lykke." Du er sku da en hyggelig fætter?

Guffe.
Mange tak for hjælpen. Jeg sætter keglen. som nævnt og må se hvordan det hele kører.
Om ikke andet, så tak for i det mindste at prøve at hjælpe :)

Post Reply