IC fra uno turbo

Her kan der diskuteres alt mht. tuning af din Golf II
Post Reply
Slettet bruger
IC fra uno turbo

Post by Slettet bruger » 8. Aug 2005, 17:47

Har købt 2 intercooler fra uno turbo. Regnede med at de begge skulle side på min TD (JR).
Så er spørgmålet bare om det bedste er at parrelel koble dem eller skal de sidde i serie???

[img]http://bigup.peecee.lir.dk/pics/31_p1010286.jpg[/img]

[hr]

Sparks
5. Gear
5. Gear
Posts:4867
Joined:2. Feb 2004, 17:05
Contact:

Re: IC fra uno turbo

Post by Sparks » 8. Aug 2005, 18:26

Hej!

Et umiddelbart gæt kunne være en parallelmontering. En parallelmontering vil give mindre gennemstrømningsmodstand end en seriemontering - helt som elektriske modstande... . Hvis du sætter gennemstrømningsmodstanden i en enkelt IC til X vil to parallelmonterede give en modstand på ½ X og to seriemonterede en på 2 X. Kølekapaciteten vil nok blive nogenlunde den samme. [:)]

Jeg ville jo tro, at en så lav modstand som muligt ville være at foretrække... . [:D]

M.v.h.
Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

Rettet af - Sparks - den 8. Aug 2005 18:27:27

Slettet bruger

Re: IC fra uno turbo

Post by Slettet bruger » 8. Aug 2005, 18:29

Okay men vil en serie virke???
Kan sgu ikke helt dreje hvordan jeg skal koble dem parrelel...

[hr]

Jan P
4. Gear
4. Gear
Posts:590
Joined:13. Sep 2002, 15:12

Re: IC fra uno turbo

Post by Jan P » 8. Aug 2005, 18:50

ja, men det vil blive meget svært at opnå lige stor modstand i dem begge, og også at opnå lige stort flow i diverse Y-rørstykke, så jeg ville nok vælge at sætte dem i serie.
Det er det simpleste.

[hr]Nu med GTD, under renovering
hallo hallo er det mig der sover?


Sparks
5. Gear
5. Gear
Posts:4867
Joined:2. Feb 2004, 17:05
Contact:

Re: IC fra uno turbo

Post by Sparks » 8. Aug 2005, 19:04

Hej igen!

Det burde ikke blive sønderlig svært - to Y-stykker af passende diameter og med tilstrækkelig "glidende" form skulle klare problemet. 100% lighed vil aldrig kunne opnås, men det skal luftstrømmen nok selv regulere. Når modstanden i den ene bliver passende stor, vil luften da automatisk udligne forskellen og finde vej gennem den anden. Det samme ville være tilfældet med vand eller et hvilken som helst andet medium. 100% lighed mellem IC'erne skulle da heller ikke være nødvendigt for at få et brugbart resultat, der vil jo næppe være tale om at koble den ene IC til de to cylindre og den anden til de resterende to??? [|)]

Det vil da nok være mere simpelt at serieforbinde, men ville det også være mere effektivt? Det må de lærde strides om - eller man må prøve sig frem. [:D]

M.v.h.
Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

Slettet bruger

Re: IC fra uno turbo

Post by Slettet bruger » 9. Aug 2005, 21:18

okay

[hr]

Post Reply