Ny motor i 1.3!

Her kan der diskuteres alt mht. tuning af din Golf II
Post Reply
Slettet bruger
Ny motor i 1.3!

Post by Slettet bruger » 31. Jul 2005, 03:21

Da min golf er i rigtig fin stand, vil jeg hellere købe en ny motor end en ny golf ;)

Har hørt at der fx. ikke er plads til en 2.0 gti motor i, men en 1.8? Nogen som har noget viden om hvilke motorer der passer i? Er villig til at bruge en del penge på det.

Sparks
5. Gear
5. Gear
Posts:4867
Joined:2. Feb 2004, 17:05
Contact:

Re: Ny motor i 1.3!

Post by Sparks » 31. Jul 2005, 08:15

Hej!

Jamen det kommer du nok også til, hvis du skal have denne ombygning gjort legal... . Ud over det rent tekniske løber du lynhurtigt ind i det, man så smukt kalder identitetsskifte, og det udløser pr.automatik en ny afgiftsvurdering med tilhørende betaling af ekstra registreringsafgift... . Og hvis du skulle komme til at "glemme" dette, løber du ind i alvorlige problemer med dit forsikringsselskab i tilfælde af, at du bliver impliceret i uheld/ulykker. Det kan blive endnu mere dyrt og alvorligt. [V]

Teknisk kan næsten alt lade sig gøre, men det er jo ikke bare gjort med at sætte en anden maskine ned i hullet, der skal muligvis ændres på motorophæng, gearkassse, trækaksler, bremser, affjedring, el-system og meget, meget mere, alt afhængigt af, hvilken motor du vælger. Kort sagt: det kan godt blive temmelig omfattende - og dermed temmelig kostbart. [:)]

God fornøjelse, m.v.h.
Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

Rettet af - Sparks - den 31. Jul 2005 08:17:22

Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)

Re: Ny motor i 1.3!

Post by Christian M » 31. Jul 2005, 09:01

hvis du endelig skal til og skifte til en 1,8 gti f.eks. så skift motor og hele undervognen samtidigt er nok det mest sikrest så man kan få det rigtige bremse længdre osv...

[hr]ja her er svinet http://www.golf2.dk/index.php?action=bi ... bil_id=458

Skal du køre fra flokken skal der stå GTI på blokken

livet er forkort til peugeot, opel og ford

Bøg
Site Admin
Site Admin
Posts:4008
Joined:1. Jun 2004, 16:22

Re: Ny motor i 1.3!

Post by Bøg » 31. Jul 2005, 13:02

Hvis du er rig kan det sagtens betale sig at sætte en større motor i golfen.

Jeg fik er ca. vurdering til min da jeg villr have en 1,6 motor i og den var på ca. 18000kr

Og en 2,0 kan sagtens være i dit motorum.

[hr]MVH
Kenneth Bøg Pedersen

Tilpasning af Audi Cromhåndtag til indvendig døråbner udføres.

Mail/msn: kennethpedersen80@hotmail.com

Slettet bruger

Re: Ny motor i 1.3!

Post by Slettet bruger » 31. Jul 2005, 19:32

Ja, ved godt det bliver dyrt!
Tror nok jeg skal ha' ny gearkasse i, da der er 4 gear nu!

Kan det betale sig at købe noget nyt, eller skal jeg finde noget brugt på enten dba.dk eller hos en hugger?


Bøg
Site Admin
Site Admin
Posts:4008
Joined:1. Jun 2004, 16:22

Re: Ny motor i 1.3!

Post by Bøg » 31. Jul 2005, 19:36

Prøv at ring på 28277280 han hedder Kjeld Lund og kan skaffe dig en komplet motor med ledningsnet, gearkasse og Bremser for dem skal du også skifte rundt hvis det bliver en GTI du sætter i.

[hr]MVH
Kenneth Bøg Pedersen

Mail/msn: kennethpedersen80@hotmail.com

Post Reply