Vandpumpe på SB-motor

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
bæst
1. Gear
1. Gear
Posts:43
Joined:27. Jan 2011, 16:03
Vandpumpe på SB-motor

Post by bæst » 14. Apr 2012, 22:54

Hej folkens, jeg er ved at skifte vandpumpe på en af mine golfer.
Jeg er nået til de øverste bolte der sidder under dieselpumpen og har læst i tidligere tråde at de kan være bøvlede at løsne.
For mig at se er det noget af en underdrivelse, den højre kan jeg med nød og næppe få en finger ind til og den vestre kan jeg slet ikke se?
Kan nogen bekræfte at det også er ladsiggørbart på en SB uden at pille d-pumpen af, for så må jeg jo også ku [;)] Og hvis det ikke er slipper jeg for at spekulere mere på om det er mig der er motorik-spasser [:)]

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Vandpumpe på SB-motor

Post by janlarsen » 15. Apr 2012, 00:09

Du skal tage hele vandpumpen af ikke bare "indmaden" men det er du vel klar over[;)]Hvis det bare er indsatsen du vil tage af forstår jeg din frustration, det er næsten umuligt(: du kan finde både indsats og komplet pumpe i linket her, der er kun en 100mand i forskel(:
http://www.krogslund.dk/visreservedele. ... eID=355652


[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:

Rettet af - janlarsen - den 15. Apr 2012 00:11:16

bæst
1. Gear
1. Gear
Posts:43
Joined:27. Jan 2011, 16:03

Re: Vandpumpe på SB-motor

Post by bæst » 15. Apr 2012, 00:18

Hej Jan, har såmænd købt selvsamme pumpe med hus hos selvsamme stumpe-pusher [;)]
Men syntes nu stadig at det ser krop-umuligt ud at komme til de øverste bolte! Men kan næsten regne ud at det sku ku la sig gøre også på en SB så, må se om jeg kan greje den imorgen og få mine fede kleptoman pølser (ja og noget egnet værktøj) derind!

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Vandpumpe på SB-motor

Post by janlarsen » 15. Apr 2012, 00:33

Nå ok [;)]prøvede nemlig selv i min daværende uvidenhed kun at skifte indmaden, på en diesel for mange år siden, (uden at tage pumpehuset af)[:|]det lykkedes til sidst, men hold da op for noget bøvl[V] [:D]

[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:

Post Reply