Goddag i golf landet..
Jeg tænkte at det var på tide at skifte bremseklodser på den lille bil, og det var også en god ide fandt jeg ud af.. Da jeg skulle skruge caliberen af fandt jeg ud af, at den person som tidligere havde haft fingrene dernede havde stort set ødelagt skrugerne så det var et helvede at få dem af.. Nok om det..
Jeg var jo så fornuftig at købe et repsæt med nye skruger, glideskinner, gummipropper osv, men nu hvor alt er sat på plads igen og det skulle være perfekt, så volder den istedet problemer.. Inden jeg startede bilen pumpede jeg på bremsen så jeg kunne mærke der blev opbygget tryk, det gjorde den og da jeg startede røg pedalen helt i bund og den bremser næsten ikke.. Jeg har prøvet at lufte bremserne men der var intet at komme efter.. Jeg har så imellemtiden lagt mærke til at når jeg lige har startet bilen og træder på bremsen så brokker motoren sig lidt, som om den bliver påvirket.. Nogen siger den kan trække falsk luft, men hvordan fungerer det lige, og er der nogen som har erfaring med mit problem? Det er en benzin 1.8 men monopoint..
Mvh Emil
Falsk luft i bremsforstærker?
-
- 5. Gear
- Posts:652
- Joined:24. Nov 2007, 05:28
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Hej Emil,
Jeg håber der er nogen der kan komme med en mindre dramatisk og dyr årsag...
Men jeg er bange for at forstærkeren er stået af. Det sker indimellem når en ældre forstærker pludselig kommer ud for længere bevægelser end den er "vant til".
Det kunne være sket her.
Som sagt, der er måske nogen der har en billigere diagnose.
Hygge,
Henrik
Jeg håber der er nogen der kan komme med en mindre dramatisk og dyr årsag...
Men jeg er bange for at forstærkeren er stået af. Det sker indimellem når en ældre forstærker pludselig kommer ud for længere bevægelser end den er "vant til".
Det kunne være sket her.
Som sagt, der er måske nogen der har en billigere diagnose.
Hygge,
Henrik
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Kan den virkelig være stået af? Jeg tænker at når jeg skifter bremser så burde den vandre mindre?
-
- 5. Gear
- Posts:652
- Joined:24. Nov 2007, 05:28
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Hej igen,
ja det kunne den og symptomerne passer på at membranen er revnet.
Men det er jo at male fanden på væggen, så lad os liiige se om der er andre der har bedre ideer.
Hygge,
Henrik
Rettet af - BasilBadger - den 7. Feb 2011 17:19:02
ja det kunne den og symptomerne passer på at membranen er revnet.
Men det er jo at male fanden på væggen, så lad os liiige se om der er andre der har bedre ideer.
Hygge,
Henrik
Rettet af - BasilBadger - den 7. Feb 2011 17:19:02
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
..nu har jeg lige været ude og teste.. Den kan godt lave tryk og blive hård hvis jeg pumper, men så snart jeg starter bilen falder trykker helt og har næsten ingen modstand
-
- 5. Gear
- Posts:613
- Joined:29. Apr 2010, 21:30
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Hey.
Følger li med her.
Har fået et lignende problem.
Det opstod i løbet a natten, for næste morgen. Da jeg startede bilen og kørte.
Sku bremsepedalen pludselig trædes ca 3-4 cm længere ned, før den bliver nogenlunde hård(halv slatten)
Den kan godt pumpes op på, men taber hurtigt trykket ned til pt niveau.
Der er ingen utætheder med bremsevæske.
Hovedcylinderen er skiftet for ca 1,5 år siden.
Trykkede den gamle istykker under en kratastrofe opbremsning.(defekte klodser og skiver med 180km/t[xx(][xx(])
Fik at vide at den nye hovedcylinder li sku arbejdes til(var "hård" , men tabte jævnt trykket i starten)
Det blev bedre med tiden, men ikk perfekt.
Var hård ved ca 1/4 del vandring, men trykkede man hårdt ku den fjedre ned til ca 1/2 vandring.
I løbet af en nat er det blevet til:
"slat hård" ved ca 1/2 vandring og
fjedrende effekt ned forbi 3/4 vandring.
Håber der er nogen som har et godt bud på, hvor jeg skal begynde.
[:(] syns der har været lidt for meget "mandags bil" over den på det sidste..
Følger li med her.
Har fået et lignende problem.
Det opstod i løbet a natten, for næste morgen. Da jeg startede bilen og kørte.
Sku bremsepedalen pludselig trædes ca 3-4 cm længere ned, før den bliver nogenlunde hård(halv slatten)
Den kan godt pumpes op på, men taber hurtigt trykket ned til pt niveau.
Der er ingen utætheder med bremsevæske.
Hovedcylinderen er skiftet for ca 1,5 år siden.
Trykkede den gamle istykker under en kratastrofe opbremsning.(defekte klodser og skiver med 180km/t[xx(][xx(])
Fik at vide at den nye hovedcylinder li sku arbejdes til(var "hård" , men tabte jævnt trykket i starten)
Det blev bedre med tiden, men ikk perfekt.
Var hård ved ca 1/4 del vandring, men trykkede man hårdt ku den fjedre ned til ca 1/2 vandring.
I løbet af en nat er det blevet til:
"slat hård" ved ca 1/2 vandring og
fjedrende effekt ned forbi 3/4 vandring.
Håber der er nogen som har et godt bud på, hvor jeg skal begynde.
[:(] syns der har været lidt for meget "mandags bil" over den på det sidste..
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Hej Emil
Du skriver at du har købt et reparationssæt med nye skruer, glideskinner, gummipropper osv.
Hvor købte du det?
Du skriver at du har købt et reparationssæt med nye skruer, glideskinner, gummipropper osv.
Hvor købte du det?
-
- 5. Gear
- Posts:613
- Joined:29. Apr 2010, 21:30
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Hej reserve.
Jeg købte mit ved vestjysk autodele.
A mærket: triscan.
Plejer at være oki kvali.
Jeg købte mit ved vestjysk autodele.
A mærket: triscan.
Plejer at være oki kvali.
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Og mine dele købte jeg ved mekonomen
Re: Falsk luft i bremsforstærker?
Hvad koster sådan et sæt ca. ?