Golf 2 GTD (SB) taber pludselig pusten

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
Drejer
Frigear
Frigear
Posts:6
Joined:2. Aug 2010, 10:25
Golf 2 GTD (SB) taber pludselig pusten

Post by Drejer » 2. Aug 2010, 10:39

Jeg har en Golf 2 GTD fra 91, med en SB motor i. En gang i mellem når jeg kører kan motoren tabe pusten fuldstændig, omdrejningerne falder stille og roligt i takt med bilen taber fart. Den reagerer overhovedet ikke, lige meget hvor meget jeg trykker på speederen. Hvis jeg derimod kobler ud, falder omdrejningerne til tomgang, og jeg kan give bilen gas og køre den op i omdrejninger uden problemer. Efterfølgende kan jeg koble ind og bilen kører igen som normalt (indtil fejlen dukker op igen).

Jeg håber selvfølgelig at der er nogen, der har prøvet noget lignende før, som kan svare på mit spørgsmål. Jeg mistænker selv brændstoftilførslen, men da jeg er ny i den her "diesel-verden", Så vil jeg lige rådføre mig før jeg gør noget.

Discrucio
3. Gear
3. Gear
Posts:247
Joined:11. Mar 2009, 13:43

Re: Golf 2 GTD (SB) taber pludselig pusten

Post by Discrucio » 2. Aug 2010, 18:39

prøv at rulle vinduerne ned og lyt efter din motor.

Hvis den lukker alt luften ud når det sker. altså en pifte lyd. så er det din overtryksventil der åbner fordi din bil kører med mere ladetryk..

[hr]Rigtige mænd kører med tryk

Guppy
4. Gear
4. Gear
Posts:481
Joined:2. Mar 2007, 22:09

Re: Golf 2 GTD (SB) taber pludselig pusten

Post by Guppy » 2. Aug 2010, 19:19

Hvis ikke du ved hvor gammelt dit brændstoffilter er , så prøv at starte med at skifte det

Drejer
Frigear
Frigear
Posts:6
Joined:2. Aug 2010, 10:25

Re: Golf 2 GTD (SB) taber pludselig pusten

Post by Drejer » 3. Aug 2010, 22:21

Den fik et nyt brændstoffilter, og så var der en løs forbindelse på solenoid ventilen på pumpen (eller hvad man nu kalder den). Så Det blev selvfølgelig fikset med ny ledning og kabelsko.

Der er ingen "piftelyde" i forbindelse med udfaldene, så jeg tvivler på det er problemet. Bilen kører dog også i totalt standard trim, og er hverken skruet i pumpen eller ladetryk.

Men det lader til at problemet er løst (indtil videre da).

Tak for hjælpen.

Post Reply