1.6D, tørner halv eller hel omgang men starter ikke

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Slettet bruger
1.6D, tørner halv eller hel omgang men starter ikke

Post by Slettet bruger » 9. Sep 2009, 09:25

Hej,

Min Golf 1.6D fra 88 starter ikke mere.

("forhistorie:" jeg kørte en tur, stoppede der gik 10 min og jeg ville så starte den igen. Dette gik ikke. Det lyder som om den tørner en halv eller hel omgang og så siger den ikke mere, holder jeg nøglen inde længere så kommer der noget røg fra motorrummet. Jeg kan ikke se hvorfra. Fik 3 gutter til at skuppe mig igang og så kørte den perfekt igen. Jeg kørte hjem, slukkede motor og forsøgte så at starte igen, uden held).

Efter at ha' snakket med en mekaniker så skiftede jeg batteriet. Men dette gør ingen forskel.

Gode ideér søges så jeg kan få den igang igen. Jeg har ikke meget forstand på biler, men planen er at jeg vil lave alting selv, så jeg kan lære det!. Og Golf2 er jo en lækker bil :).

Skov
2. Gear
2. Gear

Re: 1.6D, tørner halv eller hel omgang men starter ikke

Post by Skov » 9. Sep 2009, 09:39

Det er nok din starter der er feset af, og hvis den ikke var så er den nu, for når du bare holder nøglen omme får starteren strøm og når den ikke snurer rundt bliver den varm og derved nok røgen du snakker om.

Når du er igang med at rode så check at stel fra karosse til gear kasse er god samt ledning fra batteri til din starter, så har du sikret optimale forhold for din starter frem over.

[hr]Golf GTI G60
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=332640

Jetta´en
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=445767

UdstyrsFreak
Site Admin
Site Admin

Post by UdstyrsFreak » 9. Sep 2009, 09:46

Kunne godt lyde til at din startermotor er stået af. Røgen stammer med stor sandsynlighed fra plus kablet der går fra batteriet ned til din startermotor. Når du prøver at starte og startermotoren ikke vil dreje bliver pluskablet så varmt at det begynder at smelte isoleringen. Så lad endelig være med at holde nøglen på start hvis ikke motoren tørner !

[hr]Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk Webmaster
Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk - Webmaster

Herpes
5. Gear
5. Gear

Post by Herpes » 10. Sep 2009, 00:07

Er delvist enig. Der sidder et synligt stykke kabel uden isolering på selve starteren. Meget tykt. Har set det brænde over på 2 forskellige startere. Så mit bud er at kigge der. For når de brænder over, så ryger det.

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 10. Sep 2009, 22:18

Har købt mig en starter hos en hugger for 350,- Prøver at sætte den på i morgen, så må jeg se.

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 11. Sep 2009, 14:57

Ok, anskaffede mig en donkraft til at holde motoren. Derefter byttede jeg starteren ud.

Precis samme problem, motoren tørner en lille bitte smule og så ikke mere. generator drejer 40 grader eller sådan, den dims med tandremmen på. eller sån :)

Umidlbart kan jeg ikke se nogle overbrændte kabler eller andet.

Flere ideer?.

Rettet af - Obelix - den 11. Sep 2009 15:00:17

MK
3. Gear
3. Gear

Post by MK » 11. Sep 2009, 15:37

Kontroller starteren, stelforbindelsen og plus kablet igen..

Det kan næsten kun være det, hvis bilen kan løbes igang.

C.Sørensen
5. Gear
5. Gear

Post by C.Sørensen » 11. Sep 2009, 15:38

tjek for dårlig forbindelse stelkabel osv

[hr]Volkswagen -
Because common sense never goes out of style..

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 12. Sep 2009, 09:50

Stelkablet er det der sidder på minus på batteriet, går ned på karosse og så gearkasse bagefter ikke?. det sidder fast, ser lidt iret ud men det ser holdbart ud.

Og jeg byttede lige den gamle starter tilbage og det gamle batteri, det hjalp desværre ikke. problemet er akkurat det samme.

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 12. Sep 2009, 10:08

Har lige prøvet at skubbe den igang igen, denne gang startede den ikke.

Post Reply