hjælp til forvarmer
hey gutter.. min ene golf giver ikke spænding ned til gløderørne har skiftet relæ og målt modstand i ledninger og ned til alle rør hvor stor skal spændingen være til gløderørne
Re: hjælp til forvarmer
Spændingen skal være på 12 volt / batterispænding.
Har du målt gennemgangen i sikringsboksen?
For på min var der ingen gennemgang = defekt sikringsboks.
Ligesom at overhalingslyset også manglede gennemgangen i sikringsboksen en dag.
De holder ikke evigt åbenbart
Har du målt gennemgangen i sikringsboksen?
For på min var der ingen gennemgang = defekt sikringsboks.
Ligesom at overhalingslyset også manglede gennemgangen i sikringsboksen en dag.
De holder ikke evigt åbenbart
Re: hjælp til forvarmer
Har du set den store sikring efter i motorrummet ?
Hilsen John [:)]
Rettet af - jct - den 20. Jul 2009 22:09:57
Hilsen John [:)]
Rettet af - jct - den 20. Jul 2009 22:09:57
Re: hjælp til forvarmer
Ja som JCT sckriver, så check lige sikringen tikl gløderørerne ude i motorrummet. Det er set flere gange.
Re: hjælp til forvarmer
sikring i motorrum er tjækket men min spænding er på max 11 volt hvilken sikring i bilen styre det kan ikke rigtig finde den
Re: hjælp til forvarmer
Kan ikke lige se at der skal være en sikring inde ? ( kun kigget kort på det ) kan du nemt starte bilen ?
Hilsen JOhn [:)]
Rettet af - jct - den 21. Jul 2009 13:40:51
Hilsen JOhn [:)]
Rettet af - jct - den 21. Jul 2009 13:40:51
Re: hjælp til forvarmer
Hej.
Spændingen ved dine gløderør skulle meget gerne være næsten den samme, som du måler over dit batteri. Hvis den er ret meget mere end 0,5 volt lavere, har du en dårlig forbindelse et eller andet sted i kredsløbet, det kan være en delvis knækket ledning, ir eller korrosion i et stik eller noget lignende. En dårlig forbindelse vil altid give spændingsfald - især med den strømstyrke, gløderørene bruger.[V]
Der er ikke nogen sikring til forvarmeanlægget inde i kabinen, og en spænding styres ikke af en sikring... . En sikring er enten/eller-ting, enten er der fuld gennemgang eller også er der absolut ingen gennemgang. Altid...![:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Rettet af - Sparks - den 21. Jul 2009 22:07:36
Spændingen ved dine gløderør skulle meget gerne være næsten den samme, som du måler over dit batteri. Hvis den er ret meget mere end 0,5 volt lavere, har du en dårlig forbindelse et eller andet sted i kredsløbet, det kan være en delvis knækket ledning, ir eller korrosion i et stik eller noget lignende. En dårlig forbindelse vil altid give spændingsfald - især med den strømstyrke, gløderørene bruger.[V]
Der er ikke nogen sikring til forvarmeanlægget inde i kabinen, og en spænding styres ikke af en sikring... . En sikring er enten/eller-ting, enten er der fuld gennemgang eller også er der absolut ingen gennemgang. Altid...![:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Rettet af - Sparks - den 21. Jul 2009 22:07:36
Re: hjælp til forvarmer
okay jamen bilen starter ikke skide godt når den er rigtig kold men mellem varm og varm motor så starter den med det samme. jeg tror lige jeg ville måle lidt inde ved relæet inde i bilen der må være noget spændingsfald der fra så er der andre relæer spændingen kører i gennem eller hvad
Re: hjælp til forvarmer
Hej igen.
Nix - ikke andre relæer end selve glødestrømsrelæet.[:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Nix - ikke andre relæer end selve glødestrømsrelæet.[:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
-
- 5. Gear
- Posts:3802
- Joined:24. Oct 2004, 22:25
Re: hjælp til forvarmer
hmm defekt tændingbundstykke eller så er sikringboksen brændt af så fremt at det du har målt igennem er korrekt aflæst/testet
[hr]Volkswagen -
Because common sense never goes out of style..
[hr]Volkswagen -
Because common sense never goes out of style..