hjælp til forvarmer

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
gttuning
1. Gear
1. Gear
Posts:41
Joined:29. May 2009, 22:17
hjælp til forvarmer

Post by gttuning » 20. Jul 2009, 20:33

hey gutter.. min ene golf giver ikke spænding ned til gløderørne har skiftet relæ og målt modstand i ledninger og ned til alle rør hvor stor skal spændingen være til gløderørne

needspeed
2. Gear
2. Gear
Posts:79
Joined:17. Feb 2008, 15:54

Re: hjælp til forvarmer

Post by needspeed » 20. Jul 2009, 20:48

Spændingen skal være på 12 volt / batterispænding.

Har du målt gennemgangen i sikringsboksen?
For på min var der ingen gennemgang = defekt sikringsboks.

Ligesom at overhalingslyset også manglede gennemgangen i sikringsboksen en dag.
De holder ikke evigt åbenbart :-P

jct
4. Gear
4. Gear
Posts:343
Joined:17. May 2009, 19:12

Re: hjælp til forvarmer

Post by jct » 20. Jul 2009, 22:08

Har du set den store sikring efter i motorrummet ?

Hilsen John [:)]

Rettet af - jct - den 20. Jul 2009 22:09:57

MK
3. Gear
3. Gear
Posts:181
Joined:12. Sep 2002, 09:19
Contact:

Re: hjælp til forvarmer

Post by MK » 20. Jul 2009, 22:20

Ja som JCT sckriver, så check lige sikringen tikl gløderørerne ude i motorrummet. Det er set flere gange.

gttuning
1. Gear
1. Gear
Posts:41
Joined:29. May 2009, 22:17

Re: hjælp til forvarmer

Post by gttuning » 21. Jul 2009, 07:19

sikring i motorrum er tjækket men min spænding er på max 11 volt hvilken sikring i bilen styre det kan ikke rigtig finde den

jct
4. Gear
4. Gear
Posts:343
Joined:17. May 2009, 19:12

Re: hjælp til forvarmer

Post by jct » 21. Jul 2009, 13:37

Kan ikke lige se at der skal være en sikring inde ? ( kun kigget kort på det ) kan du nemt starte bilen ?
Hilsen JOhn [:)]

Rettet af - jct - den 21. Jul 2009 13:40:51

Sparks
5. Gear
5. Gear
Posts:4867
Joined:2. Feb 2004, 17:05
Contact:

Re: hjælp til forvarmer

Post by Sparks » 21. Jul 2009, 22:06

Hej.

Spændingen ved dine gløderør skulle meget gerne være næsten den samme, som du måler over dit batteri. Hvis den er ret meget mere end 0,5 volt lavere, har du en dårlig forbindelse et eller andet sted i kredsløbet, det kan være en delvis knækket ledning, ir eller korrosion i et stik eller noget lignende. En dårlig forbindelse vil altid give spændingsfald - især med den strømstyrke, gløderørene bruger.[V]

Der er ikke nogen sikring til forvarmeanlægget inde i kabinen, og en spænding styres ikke af en sikring... . En sikring er enten/eller-ting, enten er der fuld gennemgang eller også er der absolut ingen gennemgang. Altid...![:)]

M.v.h.
Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

Rettet af - Sparks - den 21. Jul 2009 22:07:36

gttuning
1. Gear
1. Gear
Posts:41
Joined:29. May 2009, 22:17

Re: hjælp til forvarmer

Post by gttuning » 22. Jul 2009, 06:56

okay jamen bilen starter ikke skide godt når den er rigtig kold men mellem varm og varm motor så starter den med det samme. jeg tror lige jeg ville måle lidt inde ved relæet inde i bilen der må være noget spændingsfald der fra så er der andre relæer spændingen kører i gennem eller hvad

Sparks
5. Gear
5. Gear
Posts:4867
Joined:2. Feb 2004, 17:05
Contact:

Re: hjælp til forvarmer

Post by Sparks » 22. Jul 2009, 09:20

Hej igen.

Nix - ikke andre relæer end selve glødestrømsrelæet.[:)]

M.v.h.
Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

C.Sørensen
5. Gear
5. Gear
Posts:3802
Joined:24. Oct 2004, 22:25

Re: hjælp til forvarmer

Post by C.Sørensen » 22. Jul 2009, 21:03

hmm defekt tændingbundstykke eller så er sikringboksen brændt af så fremt at det du har målt igennem er korrekt aflæst/testet

[hr]Volkswagen -
Because common sense never goes out of style..

Post Reply