drænhuller

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
fleinert
1. Gear
1. Gear
Posts:72
Joined:24. May 2005, 13:24
drænhuller

Post by fleinert » 22. Jun 2007, 18:42

Hej alle,
Jeg har vand i kabinen, præcist under måtten i førersiden, men også lidt i tilsvarende højre side. Kan ikke lige se hvor det måtte komme ind men tænker det kunne være drænhullerne i hver side i motorrummet bagerst. Problemet er blot, hvor ender de? for oppefra er de ikke stoppede så jeg gætter de måske er det nede hvor de ender - jeg kan bare ikke lure hvor. Men det ved du måske? Alt brugbart modtages med glæde før den begynder at ruste.
God weekend - Fleinert med masser af raps i tanken - det duer!

Buusgug
2. Gear
2. Gear
Posts:144
Joined:17. Jun 2007, 16:59

Re: drænhuller

Post by Buusgug » 22. Jun 2007, 20:52

har du holdt øje med vandstanden i vandbeholderen i motorrummet?

dit varmeapparart kan nemlig sagtens være utæt.

LarzenGolf
3. Gear
3. Gear
Posts:161
Joined:27. Mar 2007, 08:27

Re: drænhuller

Post by LarzenGolf » 22. Jun 2007, 21:10

Eller måske dårlig plastik i dørene - se evt guide...

fleinert
1. Gear
1. Gear
Posts:72
Joined:24. May 2005, 13:24

Re: drænhuller

Post by fleinert » 22. Jun 2007, 21:48

Næe, fint med vand i systemet og det bruger ikke noget, så det er tæt.
- Dårlig plastic i dørene ? guide hvor ? har set under "guider" men kan ikke lige finde en der passer.
Men igen, nogen der ved hvor drænhullerne ender henne nede i bunden??

Fleinert ;-)

Slettet bruger

Re: drænhuller

Post by Slettet bruger » 23. Jun 2007, 01:17

drænhullerne ender inde under forskærmen.... hvis man hiver bilen op på en lift & piller plastikinderskærmen af vil man inde i forskærmen kunne se hvordan & hvorledes...

Den langsomlige metode kunne også være at pille forskærmen af... så kan man se det men det er lidt meget arbejde for så lidt [:)]

[hr]...wild und unersättlich...
Danmark = Amatørland...der jo ingen der har styr på en skid

Rettet af - Maestro - den 23. Jun 2007 01:19:00

Dewil
Frigear
Frigear
Posts:11
Joined:14. May 2007, 22:16

Re: drænhuller

Post by Dewil » 23. Jun 2007, 09:13

Hej fleinert, jeg har faktisk et tilsyneladende identisk problem på min 1990 Manhatten med soltag, har du soltag? Jeg er nemlig bange for at det kan være drænrørene derfra.......
Kan i al fald konstatere at der over længere tid er sivet vand ind i begge sider i en meget lille mængde.
Er der en klog mand der kan råde??????

Rettet af - Dewil - den 24. Jun 2007 09:11:10

fleinert
1. Gear
1. Gear
Posts:72
Joined:24. May 2005, 13:24

Re: drænhuller

Post by fleinert » 23. Jun 2007, 10:36

Yes, jeg har også soltag og har også haft det i tankerne, såe ja lad høre om nogen har erfaringer med drænhuller/rør i det hele taget. Tak for det med skærmen, tror nok lige jeg nøjes med at tage inderskærm af.
Har flået alt isolering og lign. ud ved fører og pass. det ser heldigvis dejligt ud, stadig masser af org. voks. Er det en skidt idé at spraye en tynd rustbehandling direkte på nu hvor der er åbnet op ??

Slettet bruger

Re: drænhuller

Post by Slettet bruger » 23. Jun 2007, 13:52

Hey...
Har samme prob. ved mig løber det ned af den pude ved siden af koblingspedalen når jeg kører i regnvejr...

Med hensyn til soltag, det har jeg oss, men røret løber bag afdækningen mellem dør og vindue, så hvis det var hoppet af burde vandet løbe ind allerede oppe ved himlen næsten....

Men ellers oss de lister der er i bunden af dørhullet, min er samlet det på midten, og der er der som regel godt med vand...

LarzenGolf
3. Gear
3. Gear
Posts:161
Joined:27. Mar 2007, 08:27

Re: drænhuller

Post by LarzenGolf » 24. Jun 2007, 00:38

Guiden hedder "Nyt plastik i døren" og ligger i guider under "Interiør".
Jeg har efterhånden, med succes, tættet mange golfer for vand i kabinen, de 2 helt sikre steder er enten dørene eller gummilisten i forruden. Pil dørbeklædningerne af og hvis plastikken ikke er 100% i orden så følg guiden eller køb nyt. hvis det ikke er det, så se om der er fugtigt under forruden ved kanten af instrumentbrædtet, typisk i hjørnerne, når spuler vand på listen udefra.

Fjogh
5. Gear
5. Gear
Posts:745
Joined:8. Aug 2006, 10:12

Re: drænhuller

Post by Fjogh » 24. Jun 2007, 00:46

Hvad vil det koste at få forrude skiftet og rusten derunder fikset?

Post Reply