højre forhjuls leje

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
Ajax
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:13. May 2006, 17:37
højre forhjuls leje

Post by Ajax » 17. Nov 2016, 13:13

Hej!
Så snakker venstre forhjuls leje. Jeg har prøvet om jeg kan finde en guide til udskiftning herinde, uden held.
Er det noget jeg selv kan gøre ? eller er det værksted?
Brodsgaard.

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: højre forhjuls leje

Post by janlarsen » 17. Nov 2016, 15:33

Svært at sige om du kan :lol: Har lige skiftet mine, men det kræver at man har aftrækkere, presser, varme eller som i mit tilfælde en god fantasi og forskellige hjælpe midler. Hele leje huset skal af, så trækker man navet ud, det er nemt nok, men den inderste ring bliver som regel siddende på navet og skal trækkes af, der kommer aftrækker og evt varme ind første gang. Så tager man de to store låseringe af og presser yder ringen ud hvis man har en presser, jeg varmer huset op og slår den ud med en gammel yderring og en STOR hammer. På med ny låsering i den ene side og så skal det nye leje presses i og endelig kun på yderringen jeg har ingen presser og gør det ved hjælp af bøsnininger, skiver, gammel lejering osv. og en 16mm gevindstang med møtrikker. Når den er i sætter man den anden låsering i og presser navet i. Denne gang endelig kun på inderringen Når det er gjort kan det hele samles igen. Husk aldrig slå på nyt leje og kun pres på den ring man presser i. De sidder MEGET stramt :D Haynes værkstedsbog er god at have der får du overblik og har momenterne til center møtrik, styr/bærkugler støddæmper osv det er jo alt sammen afmonteret :) :)

Nomaden
3. Gear
3. Gear
Posts:252
Joined:2. Jan 2014, 20:55

Re: højre forhjuls leje

Post by Nomaden » 17. Nov 2016, 18:52


Post Reply