For høj tomgang . Monopoint 1.8

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
Simongraverholt
Frigear
Frigear
Posts:1
Joined:19. Jun 2016, 14:57
For høj tomgang . Monopoint 1.8

Post by Simongraverholt » 19. Jun 2016, 15:27

Når man starter bilen går den 2000 rpm og som motoren bliver varm falder den til 1500 rpm . Men den falder aldrig ned under 1500 rpm .
1-Tænker det var den blå temp. Føler så har prøvet med en anden brugt og med samme resultat .
2-Gummiet under monopoin er ok.
3- div vakum slanger er ok .

Hvad overser jeg ?

Jettadriver
1. Gear
1. Gear
Posts:29
Joined:14. May 2004, 18:15

Re: For høj tomgang . Monopoint 1.8

Post by Jettadriver » 20. Jun 2016, 22:02

Potentiometeret på selve monopointen kan godt blive slidt med tiden, og så får motorstyringen forkerte værdier - det samme kan muligvis også gælde for stepmotoren der styrer tomgang osv.
Er der mulighed for noget fejludlæsning på din model?

svan
4. Gear
4. Gear
Posts:308
Joined:1. Jun 2010, 14:06

Re: For høj tomgang . Monopoint 1.8

Post by svan » 25. Jun 2016, 09:45

start lige med en ny temperaturføler, det er klassiske symptomer på den er død, har den også svært ved at starte når den er varm?

svan

reserve
5. Gear
5. Gear
Posts:764
Joined:21. Apr 2010, 03:34

Re: For høj tomgang . Monopoint 1.8

Post by reserve » 3. Jul 2016, 13:06

Om den blå sensor:

Når motoren er driftsvarm skal modstanden kunne måles til ca. 250 ohm

og ved kold motor (ca. 20 grader) ca. 2500 ohm

Image

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ant-(1991)

Er det en RP motor du har?

Post Reply