Donkraft løftepunkt ødelagt. Omsyn.

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
JKO
2. Gear
2. Gear
Posts:119
Joined:15. Mar 2011, 09:50
Donkraft løftepunkt ødelagt. Omsyn.

Post by JKO » 1. Apr 2016, 21:50

Donkraft løftepunkt lige bag venstre forhjul er desværre blevet trykket op, så der er opstået en revne/hul i bunden af bilen. derfor skal bilen til omsyn.
Spørgemålet er hvordan dette skal laves for at kunne gå igennem synet?

Herpes
5. Gear
5. Gear
Posts:1090
Joined:25. Mar 2004, 02:02

Re: Donkraft løftepunkt ødelagt. Omsyn.

Post by Herpes » 2. Apr 2016, 17:20

Til hugger og find et andet og bor af, eller bor af og ret og svejs.
På min ene har jeg stukket et rør i hullet og vredet det ud igen og svejset det efter og det er den blevet synet med flere gange.
Går ud fra du taler om "koppen" lige bag forhjulet.
Så løfter altid med gummi imellem for at det ikke sker igen.

Hvis der er tale om panelløftepunktet så er det bare igang med at skære ud og lappe.

reserve
5. Gear
5. Gear
Posts:764
Joined:21. Apr 2010, 03:34

Re: Donkraft løftepunkt ødelagt. Omsyn.

Post by reserve » 3. Apr 2016, 13:36

Når jeg arbejder på f.eks bremser osv. plejer jeg at løfte bilen ved at sætte et donkraft under den kop, og så ellers bare hæve, og ofte så højt at også baghjulet slipper jorden.

På min "nye" golf er den desværre også beskadiget, så jeg absolut ikke vil køre bilen til syn før det er fixet. Derfor er jeg meget interesseret i hvordan du gør.

Jeg ved ikke hvad der er bag/over den kop, men det skal jo kunne holde til en del.

Et alternativ til at løfte bilen foran er vel at sætte donkraften midt under forbroen,
og så løfte hele forenden. Det er måske den mest skånsomme metode?

Bagenden, der sætter jeg altid donkraft midt under bagerste tværvange.

JKO
2. Gear
2. Gear
Posts:119
Joined:15. Mar 2011, 09:50

Re: Donkraft løftepunkt ødelagt. Omsyn.

Post by JKO » 10. Apr 2016, 10:12

Tak for svaret, jeg prøver denne metode:
På min ene har jeg stukket et rør i hullet og vredet det ud igen og svejset det efter og det er den blevet synet med flere gange.
Er det umuligt at få godkendt hvis det blot er rettet ud og derpå limet med fx glasfiber væv som forstærkning.
Jeg er lidt bange for at sætte ild i hele bilen under svejsning!

Jettadriver
1. Gear
1. Gear
Posts:29
Joined:14. May 2004, 18:15

Re: Donkraft løftepunkt ødelagt. Omsyn.

Post by Jettadriver » 10. Apr 2016, 22:40

Jeg tror det kommer helt an på synsmanden - Herpes reparation rettede løftpunktet en hel del ud, men det var stadig ikke som da bilen kom fra fabrikken.

Situationen afhænger jo også helt af om der er rust/gennemtæring i området rundt om løftekoppen.
Har du gennemtæringer er der kun en metode der dur, og det er svejsning og frisk plade i efter at alt rusten er skåret væk.

Glasfiber er noget klamp, og er der allerede rust vil det bare udvikle sig under glasfiberen. Du kan måske godt skjule problemet for synsmanden med glasfiber, men det vil ikke være en reparation der kan godkendes.

En Golf 2 er jo heldigvis ikke verdens mest avancerede bil, så afmonter tæppelisten og forsædet og løft tæppet. Så kan du se hvad der sker og det skulle gerne være muligt og undgå at sætte ild i bilen. I øvrigt er der vist også flere lag plade i det forreste område af vognbunden.

Post Reply