Central-lås, luft aktiveret

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
reserve
5. Gear
5. Gear
Posts:764
Joined:21. Apr 2010, 03:34
Central-lås, luft aktiveret

Post by reserve » 11. Mar 2016, 22:39

Jeg har opdaget at den "nye" golf jeg for nylig har købt original må have været med en slags central-lås. Der går nogle luftslanger ind i dørene, men jeg har ikke fået kigget nærmere på det.

Det var overraskende for mig at sådan et system er valgt til at være luftdrevet.
Det må være følsomt for utætheder, og det virker da heller ikke.

Heldigvis går det fint at bruge nøglerne på normal vis, men de går noget træge synes jeg.

Er der noget viden om det system? Jeg synes ikke der er meget at finde på google.

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... id=1012391

k bang
3. Gear
3. Gear
Posts:239
Joined:12. Sep 2005, 17:04
Location:Brørup 6650

Re: Central-lås, luft aktiveret

Post by k bang » 12. Mar 2016, 14:33

Det er et vakuumstyret system.

chancen for det bliver utæt og ikke virker er selvfølgelig en risiko. Men så længe det virker synes jeg det er 1000 gange federe end den elektriske løsning der er i de fleste nyere biler hvor det bare siger dang dang hver gang der låses op eller i.

Jeg har ikke selv haft en Golf 2 med original centrallås, men havde en passat 35i der sad selve vakuumpumpen omme i bagagerummet i venstreside. Prøv at finde vakuumpumpen og se om den overhovedet starter når du aktiverer en af låsene.

regins
Frigear
Frigear
Posts:13
Joined:6. Mar 2016, 11:59

Re: Central-lås, luft aktiveret

Post by regins » 13. Mar 2016, 14:42

Det er ikke kun vakuumstyret. Den ene vej er det overtryk, den anden undertryk.

Det er det fedeste system, der nogenside er lavet. Alt det andet skrammel går i stykker i tide og utide.

Jeg har et diagram, men det er bare en kontakt i førerdøren og noget strøm til en pumpe...

/r

reserve
5. Gear
5. Gear
Posts:764
Joined:21. Apr 2010, 03:34

Re: Central-lås, luft aktiveret

Post by reserve » 14. Mar 2016, 19:41

Det lykkedes at finde pumpen. Den sidder ganske rigtig i bagagerummet, venstre side, under baglygten, pakket ind i noget skumgummi.
Der er ingen lyde fra pumpen, så enten får den ikke strøm, eller også dur den ikke.

Det lyder interessant at det er et godt system, jeg vil se på om det kan bringes til at virke.

Post Reply