EZ motor med indsprøjtning ?

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
TAOW
3. Gear
3. Gear
Posts:150
Joined:2. Apr 2010, 15:43
EZ motor med indsprøjtning ?

Post by TAOW » 16. Jun 2015, 21:31

God aften

var nede og ville se hvordan rotor og rotordæksel så ud og idet, jeg skal have nyt kigger jeg lige motor koden efter
der står sørme EZ, og så vidt jeg kan se på Dobbel wobber så er det en 1.6 75hp motor med karburator,
det giver ingen mening for mig da jeg fysisk kan se at min er med indsprøjtning, forrige ejer sagde det var en 1,8 gtx/gti med 112hp, men det så en anden side af sagen,

Nogen der kan forklare hvordan den kan køre med indsprøjtning ? :?

Link til EZ motor http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... %20EZ.html

Topstykket har 026 103 373G som tilsyndenladende skulle komme fra en EV motor http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... t-part-nos

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: EZ motor med indsprøjtning ?

Post by janlarsen » 17. Jun 2015, 10:28

En ev motor er en 112hk gti (har den selv) det kan jo være en ez blok man har flyttet top indsprøjt m.m fra en ev motor over på ? Nu kender jeg ikke noget til ez motoren, men ved at for eks. en gx blok kan bruge top m.m fra bla. ev
Så mon det ikke er en eller anden form for "klonet" motor ;)
Mvh Jan

TAOW
3. Gear
3. Gear
Posts:150
Joined:2. Apr 2010, 15:43

Re: EZ motor med indsprøjtning ?

Post by TAOW » 17. Jun 2015, 19:13

Men du mener nok at de kan arbejde sammen, den blok og det topstykke, den klikker en del i det når den køre, men den har så os stået stille i lang tid, måske nyt olie og filter ville Være godt for den

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: EZ motor med indsprøjtning ?

Post by janlarsen » 17. Jun 2015, 19:35

Som sagt kender jeg ikke noget til den specifikke motor så det tør jeg ikke gøre mig klog på, men umiddelbart troede jeg ikke det duede at mixe en 1,6 og en 1,8, men de kan jo self nemt have samme boring, men det vil jeg overlade til andre der mestre det at afgøre.
GX og EV er begge 1,8, men der er stadig forskelle i blokken så som lejer osv.
Det med at den tikker kan jo være alt fra "hængende" ventiler, forkert montering af tandrem, forkerte indstilling af tænding osv. osv
Hvis boringen er ens er slaglængden det ikke og mine evner dækker ikke til at regne ud hvad man indstiller ud fra?? :cry:
Hvis det er noget "garagemix" der er lavet af en der har prøvet sig frem uden den nødvendige viden ved man jo aldrig, der er lavet mange "sjove" ting ved de golfer i tidens løb :roll:
Det bedste var hvis du vidste hvem der havde "konstrueret" vidunderet så kunne du måske blive lidt klogere den vej :lol:
Jeg vil understrege at jeg jo ikke påstår det ikke duer, men ville selv personligt være betænkelig ved den sammen sætning :|

Mvh Jan

Post Reply