Montering af org. kørelys

Slettet bruger
Montering af org. kørelys

Post by Slettet bruger » 7. Jun 2004, 13:59

Hermed den skrivelse der følger med et originalt kørelyssæt fra VW (billedet).
Jeg er ikke klar over hvor meget modstand, den medfølgende modstandsledning laver (den lange gule ledning i det originale sæt fra VW). Grunden til at modstandsledningen monteres er kun for at skåne pærerne i forlygterne. Dvs. lysstyrken nedsættes ved brug af ledningen. Dog kun når der køres med kørelys.
Ifølge SMC Ålborg behøver man ikke at bruge modstandsledningen. Man sætter bare en alm. ledning uden modstand i.
Kørelyssættet er imidlertidig udgået hos VW. Selve kontakten kan dog stadig fås originalt hos VW. Ifølge Krogslund er deres kontakt nøjagtig magen til VW\'s. Her medfølger ligesom hos VW heller ingen vejledning og vistnok heller ingen modstandsledning. Men som sagt kan der monteres en alm. ledning i stedet (gerne i omegnen af 2 mm2).
Bemærk at der på skrivelsen står GOLF/JETTA fra \'89 og frem! Jeg ved ikke, om det er det samme på modeller fra før \'89.

Jeg prøver lige at lave en kort beskrivelse:

1. Tag din gamle lyskontakt ud.
2. De to nederste ledninger i kontakten som går til hhv. ben 58L og 58R afmonteres. Den ene er GRÅ/SORT den anden er GRÅ/RØD.
3. Disse 2 ledninger sættes sammen med den ledning, der sidder på ben 58, som er GRÅ/GRØN. Som det ses på billedet, har jeg selv klemt en ny kabelsko på, og samlet det hele i stikket. Hvis ikke i har adgang til kabelsko og specialtang så lod det sammen. Ingen strømtyve! De er roden til alt ondt.
4. Afmonter sikringstavlen nederst til venstre ved førersiden og find stik \"J\" bagpå tavlen. På ben 3 i stik \"J\" skal den omdiskuterede modstandsledning eller bare en alm. ledning monteres sammen med den ledning der sidder der i forvejen. Jeg har selv loddet mit sammen.
5. Før modstands- eller den alm. ledning op til kørelyskontakten og montér den på ben TFL i stikket.
6. Afmonter plastikken omkring tændingslåsen og afmonter den grå ledning i stik P på tændingskontakten.
7. Saml skidtet igen. Færdig.

Post Reply