Montering af Universal Centrallås i Golf II

Slettet bruger
Montering af Universal Centrallås i Golf II

Post by Slettet bruger » 1. Jan 1970, 02:00

I denne Guide, vil vi prøve at gøre det nemt at montere en universal centrallås i din golf, med billeder og beskrivelser.

Til at starte med skal du have døren skilt ad, når du alligevel skal skille din dør ad, så vil jeg forslå at du giver dørene ny dørplastik, du kan se guiden til dette under menupunktet Guider. Døren skilles af ved at tage de 4 skruer der er i dør beklædningens sider, når dette er gjort, lirker man først det indvendige håndtag's plast skal af, og dernæst skallen af rudehejset, nu kan du så skrue disse af, døråbne håndtaget's yderste kant kan skubbe til den ene side og hives af. Hvis du har indvendigt justerbare spejle, så kan den gummi prop bare hives af, og nu kan du hive hele beklædningen af, ved at hive ud for oven. Nu skal du så ha det udvendige dørhåndtag af det sidder på med 2 skruer, den ene sidder bag metal coveret yderst, det kan lige lirkes af med en flad skruetrækker el. lign. og den anden skrue sidder i dørens ende ! nu kan det så hives udad. Nu mangler du bare at tage dør plastikken af.

Nu er det så tid til at montere cent. lås motoren, der medfølger en metal skinne man skal montere i sin dør, her gælder det om at sætte den så der er plads til motoren, også når ruden skal rulles ned !
På billede 1 kan du se metalskinnen monteret i døren.

På billede nr 2 er motoren monteret, lige under låse knoppen i toppen af døren. Nu kommer så det sværeste. Med i sættet er der en stang som er bøjet i den ene ende, denne ende, skal sidde i øjet for enden af motoren, og den anden ende skal jo så hive/skubbe låsen, så vi får den automatiske funktion. Lige netop på Golf II er dette rimelig nemt, du sætter motoren løst på hvor det ser godt ud, og sætter stangen i øjet på motoren, du holder den så opad, og nu burde du kunne se følgende i hullet ved det udvendige dørhåndtag (se billede nr 3)

Stangen du ser på billedet der går på tværs er den fra cent. lås motoren. Den skal bøjes til, så den kan gå i det hul der er lige bag stangen, så nu kan du gi den en tusch streg, så ved du hvor den skal bøjes. Nu er det så bare at bøje den til et U i den anden ende også, HUSK at sørge for at når låse er oppe, så står motoren i top, eller dem begge i bund, det hjælper jo ikke hvis motoren er i bund, og låsen er oppe, så kan motoren ikke tække låsen ned !!
Den monteres nemmest ved at få den i det øverste hul først, og så dernæst nede ved motoren, og til sidst skrue motoren fast. Delen med at få den i det øverste hul kan godt drille en del pga. den manglende plads. det kan evt. gøres imens låse mekanismen er ude, denne udtages ved at af skrue de 2 store umbraco skruer i enden af døren. denne kan dog være lidt tricky at få på igen, specielt med den stang som går til inder dørens åbnings håndtag, her kan det være en fordel at isætte en alm. skruetrækker, som på billedet herunder, det gør at fange armen til stangen, hele tiden er ude, da den ellers smutter på plads via en fjeder. (se billede nr 4)

Nu mangler du kun at trække kablerne ud af døren og ind i kabinen, i dør enden ved bilens A stolpe, er der 1 stor gummi prop, og lige ledes en i A stolpen, her skal monteres en gummi muffe, som går fra det ene hul til det andet, så der ikke kan komme vand og skidt i henholdsvis kabine og dør. en sådan muffe kan fås hos en hugger, eller hos VW for ca. 50,- pr stk. ! HUSK at trække fra kabinen og ud i dørene, da midten af kablet jo har et stort stik !

Post Reply