Sådan laver du bagagerums sidestykker til din Golf II

Slettet bruger
Sådan laver du bagagerums sidestykker til din Golf II

Post by Slettet bruger » 1. Jan 1970, 02:00

Man starter med at lave en model i pap, inden man gir sig i kast med at lave en plade. Dette er for at gøre det nemmere at rette til, hvis der skulle være brug for det. Pap modellen skal laves efter tegningen på billede nr 1.
På tegningen ses målene. Det skal lige siges at papmodellen er lavet af et firkantet stykke pap for at gøre det lidt nemmere at forklare. De hjørner og buer som er vist må man selv lige forsøge sig lidt frem med.

Når dette er gjort laver man en plade (eks. 12 mm krydsfiner) som er magen til pap-modellen.
Man kan jo i og for sig selv bestemme hvad man vil have i de sideplader, jeg valgte at lave nogle kasser til startkabler etc. Men husk at der skal være plads til de kasser man laver.
Man kunne jo sagtens sætte f.eks højtalere i hvis man syntes det kunne være smart.

Når man så står med pladen man har savet ud med sin stiksav, prøver man lige om den passer. Husk nu at lave den en lille smule mindre en modellen så der også er plads til evt. beklædning. Herefter laver man så hul til det man har lyst til at der skal sidde i pladerne og monterer det, jeg har f.eks. valgt at sætte et par halogenspots i bagagerummet, så der bliver noget ordentligt lys deromme. Så sætte man en liste på foroven på bagsiden så der er noget at skrue i.

Nu kommer man så til det punkt som er lidt svært, jeg gik til en sadelmager og fik ham til at beklæde pladerne med noget tæppe, men kan selvfølgelig sagtens selv gøre det hvis man ellers gider. Nu er pladerne så klar til at blive monteret, det gør man ved at tage et par halvlange selvskærende skruer og skruer pladerne fast, 3 fra oven igennem de originale siddestykker og 2 forneden.

Det færdige resultat ses på billede nr 2.



Post Reply