Sådan laver du sort baggrund i dine Rallye lygter

Christian M
Site Admin
Site Admin
Posts:6310
Joined:15. Jan 2005, 11:34
Location:Frederiks (Viborg Danmark)
Sådan laver du sort baggrund i dine Rallye lygter

Post by Christian M » 24. Mar 2007, 11:10

Her er en guide over hvordan du laver sort baggrund i dine rallye lygter. Det er sådan jeg har lavet mine og de påvirker ikke lyset på nogen måde som mange ellers påstår.


1: Du skal bruge hobby kniv, varme pistol, silicone og en lille skrue trækker er osse god at have. Og så skal du bruge noget grunder og matsort varmefast maling

2: Du starter med og pille lygterne af og skiller du dem ad. Så tager du varme pistolen og varmer glasset op jævnt over det hele så limen slipper (men vær forsigtig, kan nemt koste et glas fandt jeg ud men var osse svækket af et sten slag i for vejen, men fandt heldigvis et nyt) Derefter bruger du den lille skruetrækker til lige at lette glasset lidt, og så kan man evt. trække det af med fingerne. Ellers har du din hobby kniv du kan skære limen med.

3: Når glasset er pillet af, skiller du resten af lygten ad, og derefter rengører glasset og rammen hvor glasset ligger i for limrester.

4: Derefter sliber du den sølv baggrund ned og så er det bare igang med at dække af med maler tape...

5: Nu er lygterne klar til og blive grundet. Der giver du dem flere tynde lag ad gangen. Når det er tørt så finsliber du på grunderen så malingen osse hænger ved. Nu går du så i gang med at male lygten med den matsorte maling og igen i små lag ad gangen og lader det tørre. Til sidst tager du reflektoren der sidder over nærlyset og griver dem samme omgang.

6: Nu er lygterne klar til at blive samlet, hvilket foregår i modsat rækkefølge. Når glasset skal på, tager du din silicone eller rudelim i kanten og læg så glasset i og giv det nogle strips, tape eller lignende for at presse glasset sammen med lygtehuset.

7: Nu er dine lygter tørre og klar til montering. Husk at få justret dit lys, både kort og langt lys.

God fornøjelse !

Post Reply