KLAPNØGLE- Passat/T4/Golf/Bora klapnøgle til G2

Slettet bruger
KLAPNØGLE- Passat/T4/Golf/Bora klapnøgle til G2

Post by Slettet bruger » 3. Oct 2005, 15:47

Okay, jeg sys det her var lidt lir, så jeg fik det selv lavet.
Her er så én måde at gøre det på.

Man starter med at åbne sin browser og skriver ebay.DE
Det kan godt være det er på tysk (grunden til i ikke skal vælge .COM er fordi de oftest ikke går under 50 euro/60 dollars for en nøgle, men så søger man efter:

Klapschlüssel vw
eller
Schlüssel vw

Når det er gjort, og man har fundet sig en nøgle, så byder man IKKE på den, men i stedet for oppe i højre hjørne i sådan en box trykker man på: FRAGE AN VERKÄUFER.

Så skriver man at man er interesseret i den hersens nøgle, og beder personen kontakte dig på din mail og hvis de kan så på engelsk (måske lidt lettere for jer.)
Når/Hvis de kontakter dig må i ikke give meget mere end 20 euro for den ( i skal forhandle om den), jeg gav 21 euro for min.
Og få et billed af nøglen, og få dem til at skrive HVAD det er i modtager (det er så nøglen), og hvor meget du skal give (det er så de der 20-25 euro).

Få deres navn, konto nr. og alt det der halløjsa, og oplys din adresse hvor nøglen skal sendes til.
Når i så fiser ned i banken og skal betale det her.. Så skal man tit og ofte vælge om du eller han skal betale ALLE administrations omkostningerne for din og hans bank. Og der kan man også vælge at du betaler alle omkostningerne i din bank, så betaler han alle omkostningerne i hans bank. Bare gør det på den måde.

OBS! Det er vigtigt at i er meget flinke, og viser respekt. I skal bare ikke få dem til at tro i er røvslikkere eller sådan noget, for så tror de nemlig at de kan tage fusen på jer. Men hver meget meget flinke og uha nejha og nej hvor fin, og hvordan ser det ud med benzin priserne i tyskland og er det godt vejr i tyskland osv.. hehe

Så går der en uge til 1½ tid, så har i nøglen, og imens man venter på sin nøgle smutter man lige ned og får lavet en kopi af sin nøgle. Se helst om i kan få en hvor JERNET fra nøglen der går ind i det plastik man normalt holder på når man låser døren op med nøglen eller starter bilen, at der er nok af det jern sådan at man har noget at forme \"fundamentet\" der senere skal bruges. Når man så har fået sin klapnøgle, og lavet en kopi af den originale nøgle så fortsætter vi her:

BILLED 1:

Her ses nøgle som den ser ud når du har fået den. Du kan også få den med 2 taster i stedet for 3.
(Har du bestilt den ved VW, har du kun fået halvdelen af nøglen)

BILLED 2:

Der ved pilen, sidder der en lille pind som i skal trykke ud. Det kan være et STORT bøvl, da den kan være skrøbelig.
Jeg brugte et lille bitte søm fra en meget lille klips (kabel klips). En dorn eller spidsen fra en vin proptrækker kan dog gøre det.

BILLED 3:

Her hiver i så pinden helt ud! Og Når det er gjort, så hiver i den gammel innerbane nøgle ud, der skal bare rykkes til. Men pas stadig lidt på selve mekanikken i \"klap funktionen\". Ikke rykke den for meget rundt, da der kan komme en del slør i, men det betyder ikke noget hvis man ikke tager det så nøje om det er helt perfekt, (er sket ved min nøgle hehe).

BILLED 4:

Så skulle det gerne se sådan ud.

BILLED 5:

Så piller i plastikken af rundt om det der jern på den kopi man har fået lavet, som jeg nævnet i starten.
Så tager i kopien, og sliber den til, så den har samme \"fundament\" som den nøgle i hev ud \"klapnøglen\".
Slib hellere for lidt af, og så brug en smule mere vold på at få den ned i \"klapnøglen\", i stedet for.
Vær opmærksom på at i lige skal slibe lidt af oven på \"fundamentet\", sådan at den ligger en smule lavere end selve nøglen, altså så nøglen ikke er helt plan.
Det bedste ville være at få den til at ligne den man har hevet ud af \"klapnøglen\" så meget som muligt. Altså jo mere den er lige sådan, jo bedre passer den (logisk nok :P).

BILLED 6:

Her igen, bare lige for at sammenligne nøglerne.
Glem ikke at lave den rille der går tværs henover \"fundamentet\".

BILLED 7 og 8:

Her sætter man så sin nyge nøgle ned i \"klapnøglen\", og skubber pinden ind i hullet igen.

VOILA (stavplade :P) så har man en ypper fed nøgle.
Nogle mener det er plat, enten fordi de er misundelige ellers også bare fordi at de fejler et eller andet :P...

Der skal nok komme en guide senere til hvordan man får knapperne til at funke på \"klapnøglen\" til sin centrallås.

I kan jo selv forsøge jer frem, jeg ved at i skal bruge en styreboks til centrallås, fra en T4 af nyere årgang.
Så er det lige med at få stelmotorene til at køre ved de forskellige frekvenser.

Og så Omkodningen af styreboksen, og sammen strikningen.

Frekvensen på sådan en klapnøgle er 433,3 Hz eller er det KHz. Men så kører de på forskellige længder.

HÅBER I KAN BRUGE DEN.... Hygge

TELIA DÆKKER DANMARK!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HVOR DU FRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?!?!? FRA AABENRAAAAAAAAA!!!

Post Reply