G60 til gammel ledningsnet

Guides relateret til vedligehold, reparation og tuning af motor
Rasmus F
5. Gear
5. Gear
Posts:1535
Joined:2. Feb 2005, 22:46
G60 til gammel ledningsnet

Post by Rasmus F » 24. Jun 2012, 13:13

Skal du montere en G60 styring i en Golf 1/2 med gammelt type ledningsnet, så er her en vejledning.
Vejledningen er lavet af mig til mig, så noget af det kan muligvis godt være lidt for teknisk, men som udgangspunkt så er tal og numre, stik og placeringer i stik på bagsiden af sikrings boksen.
Spørg om hjælp hvis du er i tvivl, spørg om hjælp for den er nær, og hjælp kan rede livl (stuart stardust)

Motorstyringen (Pin 3, rød/gul ledning, muligvis forbundet til en gul/blå ledning senere i nettet på vej til sikringsboksen)
Forsyner benzinpumpe relæet i sikringsboksen, med stel (stik G1 pin 3 i den nye sikringsboks, stik D pin 13 i den gamle boks) Brug benzinpumpe relæ fra en af de sidste Golf 2 med monopoint sprøjt og styring.

Benzinpumpe relæet lægger spænding ud på N der via sikring 5 forsyner benzinpumpen på E14, og som skal forbindes til Styreenhed for Brændstof Pumpe (pin 8/87)
Styreenheden for brændstof pumpe (SBP) overtager så strømforsyningen til Benzin pumpe, Lambdasonde og Benzin Dyserne.
Det fungerer således at når man sætter tænding på bilen, så trækker motorstyringen pumperelæet i ca 5 sek så der er tryk på systemet, når man starter motoren så trækker SBP benzin pumpen, såfremt benzintryks føleren mærker tryk (føler sidder på benzinbroen med 2 ledninger (rød/gul og Rød/hvid).
Forsvinder trykket under drift, vil SBP slå fra og pumpe, lambda sonde og dyser vil blive slukket, for at sikre imod motorhaveri.

Motorstyringens Pin 1 sider i original stik F/5 (0,5m2 Rød ledning) og skal sættes til en KL50 som er 12v ved start. Den kan jeg ikke finde nogle tomme pladser til i den gamle sikringsboks, men den kan tages på den Rød/Sorte på tændingslåsen, i B8, C18 eller D24, den må bare loddes på.

Jeg har set forskellige ledningsnet, og kan ikke udelukke at lednings farver og opsætning kan være anderledes på nogle biler. Bla ved jeg at ikke alle køre med benzintryk føleren som motorstyre relæet f.eks. bruger, og derfor er dette relæ heller ikke på alle.

Post Reply