Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Her kan du komme ris/ros og forslag til Golf2.dk
Post Reply
Herpes
5. Gear
5. Gear
Posts:1090
Joined:25. Mar 2004, 02:02
Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by Herpes » 14. Apr 2012, 20:57

Jeg sad og tænkte her til aften.....det skal man nogle gange lade være med, hvis man ikke kan sætte ord på. Men prøver alligevel.

Ligesom mange andre herinde har jeg samlet mig en del stumper til dette prægtige køretøj. Men det er ikke altid jeg lige synes, at det jeg finder i gemmeren er vildt nok til at oprette en annonce herinde. Jeg tænkte derfor om det var muligt, at vi kunne lave et forsøg med en mere shout-tråd alla at alle kan skrive. Sådan er det jo stadig nu, men alligevel tilhører tråden på en eller anden måde stadig opretter, og derfor eskalerer trådene aldrig rigtig væk fra ejerens oprindelige post.

Jeg tror måske at hvis man havde en stor blandet shout/wall/chat whatever det kaldes til f.eks "jeg fandt lige 2 stk..... kan nogle lige bruge det" eller "hjælp jeg knækkede lige .... nogen der lige har det på lager", så kunne det måske lokke folk til at bruge forummet på en anden måde, og måske lidt oftere. For det er et fint forum, med god hjælp og flinke brugere, og derfor et forsøg på at få lidt mere sammenhold også.

Jeg er godt klar over, at man sagtens kan bruge en tråd i eksisterende forum til det. Jeg ved bare ikke helt hvordan det vil virke under dette forum. Den måde det er på nu, er jo lidt at folk opretter noget og så svarer folk hvis de har det, eller ved noget. Men folk skriver nok sjældent, når de bare er på, eller gider måske ikke lige skulle til at oprette tråd, hvis det bare er noget småt.
Det kan godt være det her indlæg lyder lidt volapyk, da jeg har lidt svært ved at sætte ord på det som jeg synes mangler. Det er ikke nødvendigvis en chat-funktion eller en tagwall. Et eller andet imellem det eller en tråd hvor man må blande teknik, lidt løst køb/salg hvis nogen lige mangler, snak osv.

Sig lige om det giver mening eller kom med forslag.... eller skyd det helt ned
[:D]

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by janlarsen » 15. Apr 2012, 00:23

Er i forbindelse med nogle af mine andre køretøjer med i et par andre "special forummer"der har de der "talerør" syntes der er forfærdelig meget ævl og privat brunkage snak på dem[xx(]det skal jo ikke være facebook det hele(hader den side)[;)]Golf 2 er absolut den mest seriøse af de jeg bruger, og håber det bliver ved det[:D]det virker super godt som det er[:)]Du bad om tilkendegivelser[;)][:D]Mvh Jan

[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:

Rettet af - janlarsen - den 15. Apr 2012 00:26:07

Herpes
5. Gear
5. Gear
Posts:1090
Joined:25. Mar 2004, 02:02

Re: Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by Herpes » 15. Apr 2012, 00:55

Det er helt iorden. Du skal heller ikke retfærdiggøre facebook overfor mig, da jeg heller ikke støtter den slags.

Jeg mener ikke vi skal ud i hvad vi laver til aftensmad og hvor brun vores afføring er. Den slags hører til offtopic og den slags siger mig sjældent det store.

Jeg synes stadig der er lidt forskel, for her på golf2 er det jo opretterens tråd "hver" gang, og deres indledning diskussionen ligesom har som omdrejningspunkt. Det er også fint nok til specifikke problemstillinger/købs-salgsannoncer og jeg ønsker ikke at fjerne/ændre det.
Det er et supplement til det vi har og sålænge det ikke er en decideret konstant åben chat, men måske mere enten en gruppetråd eller tagwall struktur, så ser jeg ikke der er den store forskel udfra et servertrafikmæssigt synspunkt. Derfor var min tanke at man kunne teste bare med en tråd til at starte med, og så kunne man lade det køre eller lade den dø ud.
Men det er slet ikke sikkert vi er nok "aktive" brugere til at siden kan bære det.

danhein
2. Gear
2. Gear
Posts:122
Joined:25. Nov 2011, 18:20

Re: Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by danhein » 16. Apr 2012, 09:27

Syntes det køre fint som det er nu

Vi har forum med teknik og køb og salg og folk er rigtig flinke til at svare når man har et problem

Så min mening er at siden fungerer fint som den er nu og hvorfor lave om på en god side med en masse hjælpsomme og seriøse mennesker der er klar med råd og rådgivning

UdstyrsFreak
Site Admin
Site Admin
Posts:829
Joined:15. Sep 2003, 15:41

Re: Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by UdstyrsFreak » 16. Apr 2012, 15:22

Jeg vil bare lige sige at jeg følger diskussionen her og overvejer behovet og hvordan det kan laves.

Kunne godt bruge lidt mere konkrete eksempler på i hvilke situationer det skal bruges og på hvordan det skal laves - er det en del af forummet ?

Modtager også meget gerne links til sider med denne funktionalitet...

[hr]Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk Webmaster
Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk - Webmaster

KrisM
1. Gear
1. Gear
Posts:60
Joined:16. Feb 2012, 09:18

Re: Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by KrisM » 16. Apr 2012, 22:28

Syntes det lyder som en super god ide, evt. lave en chat/tagwall etc. med undergrupper såsom, off-topic, teknik snak, små stumper osv osv. [:)]
På den måde kan alt den ''ligegyldige'' snak foregå under off-topic og den mere seriøse i undergrupperne [8D]

[hr]Golf 2 CL 1,8 8V

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by janlarsen » 16. Apr 2012, 22:59

Problemet med det der, er at det tit er en lille fast gruppe, der fylder på der, med mere eller mindre privat snak[xx(]det skræmmer tit nye brugere der ikke har mod på at blande sig[:|]jeg har set det så mange steder!MEN der er self ingen regler uden undtagelser [;)]der er bare meget at tabe med et så godt og seriøs forum som dette[:)]ja det er måske unødige bekymringer[?]men min vinkel[;)]
Mvh Jan

[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:

KrisM
1. Gear
1. Gear
Posts:60
Joined:16. Feb 2012, 09:18

Re: Forslag til test.... måske mest til Udstyrsfreak

Post by KrisM » 16. Apr 2012, 23:22

Ja, der kan jeg så godt se hvad du mener [8)]

[hr]Golf 2 CL 1,8 8V

Post Reply