slet bruger

Her kan du komme ris/ros og forslag til Golf2.dk
Post Reply
hardcore
Frigear
Frigear
Posts:3
Joined:23. Oct 2008, 20:29
slet bruger

Post by hardcore » 15. Mar 2011, 14:02

hvorfor er der ikke en knap der hedder slet min bruger..det er trods alt MIN egen profil

UdstyrsFreak
Site Admin
Site Admin
Posts:829
Joined:15. Sep 2003, 15:41

Re: slet bruger

Post by UdstyrsFreak » 16. Mar 2011, 22:56

Du kan bare lade være med at logge ind på siden. Så vil din profil aftomatisk blive slettet efter 60 dages inaktivitet.
Hvis du ikke vil vente på det sender du bare en mail til webmaster@golf2.dk

[hr]Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk Webmaster
Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk - Webmaster

reserve
5. Gear
5. Gear
Posts:764
Joined:21. Apr 2010, 03:34

Re: slet bruger

Post by reserve » 4. Apr 2011, 08:12

Jeg kan godt forstå at man kan have et ønske om at slette sig som bruger hvis man har valgt en uheldigt brugernavn, og det er nok det er her er sket for trådstarteren [:)]

Jeg synes det er dybt tragisk at brugere bliver slettet efter bare 2 måneders inaktivitet. En brugerprofil koster ikke noget af betydning at have liggende.
De bør efter min mening aldrig slettes.
På samme måde som man ikke bare river forfatternavnet ud af ældre bøger på biblioteket.

Som situationen er nu, så står man med et forum med en masse interessante indlæg, men hvor forfatternavnet er bortkastet!

De fleste holder pauser, eller rejser, eller skifter emailadresse, og så er man pludselig slettet.

Der er jo nok en grund til at mit brugernavn er "reserve".

Jeg kan heller ikke se at noget har en ret til at blive slettet. Man kan højest bede om det, eller man kan slette sin email adresse fra profilen så den bliver anonym.



Rettet af - reserve - den 4. Apr 2011 08:25:01

UdstyrsFreak
Site Admin
Site Admin
Posts:829
Joined:15. Sep 2003, 15:41

Re: slet bruger

Post by UdstyrsFreak » 4. Apr 2011, 08:46

Hej reserve,

Det er aldrig nemt at gøre alle tilfredse. Vi har før kørt det uden mulighed for at slette sin profil og uden oprydning i databasen. Det gjorde folk sure fordi de ikke ville have deres data liggende på nettet uden at kunne fjerne dem igen.
Mange ville endda have at deres indlæg i forummet blev slettet sammen med deres profil, hvilket efter min mening ville ødelægge sammenhængen i forummet totalt.
På det tidspunkt var der 8500 brugere hvoraf de 6500 ikke havde været logget ind i mere end et år ! Din påstand med at det ikke koster noget at have så mange brugere liggende i databasen er iøvrigt ikke helt korrekt. Det koster performance...

Derfor fandt vi et kompromis så kun forældede brugere blev slettet og kun efter at have fået en advarsel pr mail 14 dage i forvejen. Og jo det kan da være træls at der i nogle af de helt gamle tråde ikke er brugernavn på enkelte indlæg. Men det er vel trodsalt bedre end at indlæget var slettet helt som det ellers var ønsket af mange.

Mht brugernavn så kan man da bare ændre det... Ingen grund til at slette sin profil for derefter at oprette en ny...

Jeg synes ikke Golf2.dk skal gøre som Facebook og gemme personlige oplysninger i al evighed. Men det er som sagt ikke nemt at gøre alle tilfredse...

[hr]Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk Webmaster
Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk - Webmaster

hardcore
Frigear
Frigear
Posts:3
Joined:23. Oct 2008, 20:29

Re: slet bruger

Post by hardcore » 4. Apr 2011, 10:18

reserve<<hvis du nu fik sparet sammen til nogle hjerneceller, så kunne det være at du kom i tanke om jeg måske slet ikke har en golf 2 mere og det er derfor jeg ikke vil have en bruger herinde..og til sammenligning med facebook, så har det også noget at gøre med at jeg ikke er interesseret i at andre skal bestemme hvornår jeg sletter min profil

janlarsen
5. Gear
5. Gear
Posts:1932
Joined:11. Mar 2008, 23:20
Location:Ringkøbing, Danmark
Contact:

Re: slet bruger

Post by janlarsen » 4. Apr 2011, 11:04

Til Hardcore. dine udmeldinger til en fredelig bruger, svarer da i hvertfald fint til dit navn[:D]find dog lige kammer tonen[:|]

[hr]

UdstyrsFreak
Site Admin
Site Admin
Posts:829
Joined:15. Sep 2003, 15:41

Re: slet bruger

Post by UdstyrsFreak » 4. Apr 2011, 12:58

Så ro på gutter !
Hardcore's profil bliver slettet manuelt idag og jeg stopper sletning af inaktive profiler indtil en bedre løsning er fundet... (som fx kunne være at flytte dem til en anden database så de stadig kan findes og genaktiveres, men ikke tager performance fra de aktive)

[hr]Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk Webmaster
Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk - Webmaster

hardcore
Frigear
Frigear
Posts:3
Joined:23. Oct 2008, 20:29

Re: slet bruger

Post by hardcore » 4. Apr 2011, 13:13

tak..så viste det sig alligevel at man bare skal give en grund til hvorfor man vil have noget slettet :)

Post Reply