Vurderes

Her kan du komme ris/ros og forslag til Golf2.dk
Post Reply
Basse
3. Gear
3. Gear
Posts:292
Joined:16. Jun 2004, 00:11
Vurderes

Post by Basse » 24. Aug 2009, 23:12

Jeg er af uforklarlige årsager en dag kommet til at forvilde mig ind på Toyotaextreme.dk... Ved godt jeg ikke må bande...[:o)] Men så at de under deres marked har et forum der hedder vurderes. Var det ikke en ide at lave sådan et forum hvor man kan få vurderet sine ting inden man prøver at sælge dem, eller kommer til at købe noget og betale dobbelt pris af hvad det egentlig er værd? [:)]

[hr]Hvis en Toyota repareret med T. Hansen dele bliver til en Kia, er det så ikke et fremskridt? ;)

Rasmus F
5. Gear
5. Gear
Posts:1535
Joined:2. Feb 2005, 22:46

Re: Vurderes

Post by Rasmus F » 24. Aug 2009, 23:28

Jeg beklager men jeg har aldrig helt forstået hvorfor folk vil have andre til at vurdere deres ting ud fra de oplysninger og mobil billeder de smider op.

Hvilken vurdering forventer man at få på denne måde.

Desuden er det jo ikke så svært at sætte en pris på sine ting hvis man lige søger lidt rundt på DBA og bilbasen f.eks.

Evt kan man jo bare spørge sig selv, vil jeg sældge denne dims hvis jeg blev budt x kroner ja eller nej. Så kan det godt være man måske ender med at sælge for billigt, men hvis man har fået det man var tilfreds med så er den jo ikke længere.

Ofte tror folk at ting / biler er blevet millioner værd fordi der er kommet 4 alu og en superlort undervogn på til 1800kr.

(Harme ON) Bilgalleri tilstande hvor folk sætter ting til salg og skriver "BYD", for bagefter at blive pisse fornærmet over at blive budt 3000kr for deres gamle Kadett 13s.. Nej tak siger jeg bare, for DET er nemlig useriøst. (Harme OFF)

Hvis man undersøger markedet og er realistisk så kan det ikke gå helt galt.

Min pointe er.. jeg har ikke noget at bruge et sådanne forum til, og har ikke lyst til at gætte en ca pris/vurdering på noget jeg ikke har set live, det ville være urimeligt og useriøst.


Basse
3. Gear
3. Gear
Posts:292
Joined:16. Jun 2004, 00:11

Re: Vurderes

Post by Basse » 25. Aug 2009, 00:09

Ideen med sådan et forum er jo bl.a. lige netop at folk kan prøve at spørge andre hvad de syntes inden de sætter deres Kadett 1,3 til salg med prisen: BYD. Så kan de jo i det mindste få en ide om det og sætte en min. pris. Og at folk har en chance for at fortælle Åge at hans bil lige netop IKKE er flere millioner værd pga. alufælgene fra T. Hansen og undervognen til 1800kr af mærket Superlort på en pæn måde uden at vedkommende bliver fornærmet, da han jo selv har spurgt. Udover det så har du helt ret i at man sagtens kan finde fx. en tilsvarende Golf på DBA eller Bilbasen og selv finde en ca pris der, men tager man mere specielle dele som fx en Edition kabine eller en justerbar ratstamme til en Golf 2, så vil jeg mene at folk herinde har handlet med flere af dem end folk på de to andre sider og har en bedre ide om hvad kursen er på dem. Og til sidst, så er det jo også helt frivilligt om man vil bruge det, hvis det kunne blive til noget. [:)]

[hr]Hvis en Toyota repareret med T. Hansen dele bliver til en Kia, er det så ikke et fremskridt? ;)

UdstyrsFreak
Site Admin
Site Admin
Posts:829
Joined:15. Sep 2003, 15:41

Re: Vurderes

Post by UdstyrsFreak » 25. Aug 2009, 07:48

En vurderings annonce hører på nuværende tidspunkt til under Salgs forummet. Jeg synes umiddelbart ikke at antallet af disse annoncer kan retfærdiggøre et særskilt forum for vurderinger. Opret i stedet annoncen i Salgs forrummet og skriv "V:" eller "Vurderes" i emnet.

[hr]Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk Webmaster
Mvh
Michael Hansen
Golf2.dk - Webmaster

Post Reply